کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

تهیه کافه لاته/ شیر اسپرسو (Latte)

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ


کافه لاته/ شیر اسپرسو (Latte)

 


لاته محبوب و مشهور یک نوشیدنی اسپرسوی ایتالیایی است که دو بخش شیر جوشیده و یک بخش قهوه دارد.اسپرسویی غلیظ و کامل است که بر روی آن مقدار زیادی شیر بخار زده ریخته شده و روی آن با لایه ای کف شیر نازک پوشانده شده باشد.

* طرز تهیه :معمولاً از کاپوچینو بزرگتر است و شیر بیشتری دارد و در فنجان 7 اونسی (198 گرمی) سرو می شود. از آنجائیکه شیر فقط جوشانده می شود و کف زیادی ندارد، سطح مناسبی برای ایجاد طرح های هنری فراهم می کند. شیر بیشتر به معنای طعم رقیق تر است و برای افرادی که تازه با طعم قهوه آشنا شده اند مناسب تر است. 

تا حدودی شبیه به کاپوچینو ست؛ با این تفاوت که در کاپوچینو نسبت مقدار کف شیر و شیر داغ (بخار زده) و اسپرسو مساوی است ولی در کافه لاتّه نسبت شیر تقریباً بیش از دو برابر اسپرسوست و کف شیر نیز فقط بالای فنجان را از لبه به بالا می پوشاند. برای درست کردن قهوهشیرفندقی، شربت فندق، یا برای درست کردن کرِم‌دوکافه (قهوه خامه‌دار)، فقط کافیست خامه به آن بیفزایید.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی