کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

تهیه کیک فنجانی بستنی

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ


مواد لازم :

 

کره
60 گرم در دمای خانه قرار دهید
شکر دانه ریز
60 گرم
تخم مرغ
1 عدد هم بزنید
آرد مخلوط با بکینگ پودر 60 گرم

 

مخصوص کودکان
این کیک با بستنی وانیلی بسیار خوشمزه می شود ولی شما می توانید با هر طعمی که دوست دارید از قبیل، توت فرنگی، شکلاتی و نعناعی سرو کنید.

طرز تهیه :

فر را روی 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت گرم کنید کره و شکر را با هم داخل یک کاسه هم زنید تا پفکی و روشن شود، سپس بتدریج تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید، آرد را هم روی مواد الک کنید و با هم مخلوط نمایید به وسیله قاشق مخلوط کیک را در داخل قالبهای کاغذی بریزید و داخل فر به  مدت 15 دقیقه بگذارید تا پف و طلایی شود. برای اطمینان خاطر از پخت کیکها، چنگال یا خلال دندان را در مرکز آنها فرو کنید اگر چیزی به آنها نچسبیده باشد، روی توری فر قرار دهید تا  بطور کامل خنک شوند. زمانیکه خنک شدند با استفاده از یک چاقو اره ای با دقت یک دایره کم عمق در مرکز کیکها ایجاد کنید و تکه کیک را به عنوان سرپوش سالم برش داده و کنار بگذارید برای تزئین: شکلات، خامه و شربت طلایی را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و آرام حرارت داده و هم بزنید تا شکلات شروع به ذوب شدن کند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بهم زدن را ادامه دهید تا مانند کرم صاف و یکدست شود و شکلات هم بطور کامل ذوب شود با استفاده از قاشق بستنی به اندازه یک توپ کوچک از بستنی بردارید و در بالای کیکها قرارد دهید و تکه کیک برش داده شده را مانند یک سرپوش روی آن قرار دهید، سپس به وسیله قاشق سس شکلات را روی آنها بریزید و فورا سرو کنید.

 

مواد لازم برای تزیین :

 

شکلات تیره ریز شده
60 گرم
خامه سفت
2 یا 1/2 قاشق سوپخوری
شربت طلایی بستنی
1 قاشق سوپخوری

 

یک قالب کیک 12 خانه ای را با قالبهای کاغذی مخصوص بپوشانید با این مقدار مواد 12 عدد کیک کوچک درست می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۰
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی