کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

بی خوابی با قهوه

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ب.ظ

بی خوابی با قهوه

بی خوابی با قهوه: عمدتآ در جامعه امروزی نیمی از مصرف کنندگان قهوه صرفآ قهوه را برای بیدار ماندن مصرف می کنند و طرف دار بی خوابی با قهوه هستند. حال ما میخواهیم در این مطلب به این موضوع بپردازیم که آیا قهوه واقعآ در بی خوابی تآثیر دارد یا فقط در حد حرفی بیش نیست!؟

آیا بی خوابی با قهوه واقعیت دارد؟

برای بررسی این موضوع ابتدا به سراغ کافئین موجود در هر نوع قهوه می رویم زیرا دلیل اصلی همین کافئین می باشد.تآثیر گذاری کافئین در بدن هر فرد به سیستم ساختاری بدن آن شخص و سلول های آن بستگی دارد که در شخصی درصد تآثیر گذاری خیلی می تواند باشد و در فرد دیگری برعکس عمل می کنند و کمتر تآثیر ممکنه را دارا می باشد.

مقدار متداول و مجاز مصرف کافئین برای بدن انسان طبق آخرین آمار دانشمندان حدود ۳۰۰ میلی گرم در روز می باشد.مسلمآ مصرف بیش از حد آن چه در انسان های لاغر و چه در انسان های چاق آثار مخرب و زیان آوری را در بلند مدت یا کوتاه مدت  به همراه دارد که می توان به بی خوابی بیش از حد و از دست رفتن هوشیاری کامل اشاره نمود.پس چه بهتر است کافئین را حتی برای مصرف از عمد برای بی خوابی را به اندازه مجازش استفاده کنیم تا دچار دردسر نشویم.

چگونه مقدار کافئین درون قهوه را مشخص کنیم؟!

در مقایسه بین دانه های قهوه روبوستا و دانه های قهوه عربیکا می توان درصد کافئین بیشتر (نزدیک به دو برابر) در دانه های قهوه روبوستا اشاره نمود پس چه بهتر است در قهوه شما درصد بیشتری از روبوستا موجود باشد تا به مقدار کافئین دلخواه برسیم.

آسیای دانه های قهوه هم نقش مهمی در کافئین قهوه دارند زیرا هرچه دانه های قهوه آسیای بیشتری شوند و ریز تر شوند بیشتر با آب تماس پیدا کرده و کافئین بیشتری تولید می کنند.پس بیشتر بودن سطح تماس دانه آسیای شده قهوه و موندگاری آن درون آب باعث ایجاد و آزاد شدن کافئین بیشتری شده است.

در بررسی های اخیر این نتیجه به دست آمده که در میان انواع قهوه ها فقط قهوه ترک می باشد که دارای کافئین بالایی درون خود است به دلیل آغشته شدن بیش از اندازه آب و دانه قهوه و ترکیب ذره ذره دانه ها با آب و جوشیده شدن آن ها به طوری که دیگر هیچ دانه ای باقی نمانده و همگی حل و ترکیب شده اند میزان کافئین موجود در آن در قیاس با دیگر قهوه ها بالا تر و بیشتر است پس اگر به دنبال کافئین راضی کننده درون قهوه هستید بنده به شما مصرف قهوه ترک را پیشنهاد می کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۹
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی