کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

خواص اسکراب قهوه و آموزش اسکراب قهوه

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۶ ب.ظ

خواص اسکراب قهوه و آموزش اسکراب قهوه

اسکراب بدن چیست و چه فوایدی دارد؟ 

اسکراب بدن پاک‌کننده‌ای فوق‌العاده برای کل بدن، تقریبا شبیه به اسکراب صورت است. سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و عمل آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و پوستی نرم ولطیف به ارمغان می‌آورد. اسکراب بدن از موادی زبر مانند نمک، شکر، تفاله قهوه، سبوس برنج، حتی پوست گردو تهیه می‌شود و معمولا با روغن‌های مخصوص ماساژ و اسانس‌هایی مانند روغن‌های ضروری، ترکیب می‌شود. اگر در ترکیب یک اسکراب از نمک استفاده شود، آن را اسکراب نمکی می‌نامند، از جمله نمک‌هایی که در لایه‌برداری از آن می‌توان بهره برد: نمک شفاف یا نمک دریاست. فرایند لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست با دوش گرفتن و مالیدن لوسیون به بدن تکمیل می‌گردد. البته این ماساژ درمانی نیست.

روش صحیح اسکراب‌ بدن

با یک اسکراب خوب می‌توان تمامی پوست‌های مرده را از سطح پوست زدود تا جایی که تصور می‌کنید یک لایه از پوستتان که زبر بوده برداشته شده و پوستی لطیف جای آن را گرفته است. برای داشتن پوستی لطیف در حمام خانه خود، نکات زیر را دنبال کنید:

پوستی لطیف با اسکراب مناسب

من اسکراب‌های شکر را به اسکراب خشکِ نمک ترجیح می‌دهم. درباره نوع اسکرابی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید زیرا انواع ارزان‌قیمت آن منافذ پوست را بیش از حد باز کرده و موجب کشیدگی پوست می‌گردد. می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید و یا اسکراب خودتان را بسازید.

از پایین تا بال همه بدن را لیف بکشید

این راز زیبایی در حمام برای من بسیار ارزشمند است. از پاهای خود شروع کنید و لیف را با حرکت دایره‌‌وار به ساق‌ها و تمام بدن کشیده و همه بدن خود را تا سرانگشتان و بازوها ماساژ دهید.

عدم استفاده از اسکراب هر روزه

از پاک‌سازی افراطی سلول‌های مرده پوست با اسکراب‌ها جدا خودداری کنید، دوبار در هفته کافیست. اگر پوستی حساس دارید، مراحل را با ملایمت بیشتری انجام دهید.

بعد از زدودن موهای بدن، اسکراب ممنوع

بعد از تمیز کردن موهای بدن، پوست به شدت حساس شده و در خطر سوزش قرار می‌گیرد. به هر حال من یک اسکراب خوب را قبل از تمیز کردن موهای بدن پیشنهاد می‌کنم که هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم مانع از تراشیدن موها نمی‌شود.

چرب کردن بدن بعد از حمام

بعد از یک اسکراب لذت‌بخش در حمام، من عاشق چرب کردن بدنم با روغن نارگیل مرغوب و تازه هستم. یک لایه خیلی ضخیم از مرطوب کننده یا روغن، حسی فوق‌العاده به شما می‌دهد، اما نکته مهم این است که از مرطوب‌کننده بعد از یک اسکراب درست و کامل استفاده کنید.

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، کرم چین و چروک، کرم صورت یا محلول ضد آکنه شما موثرتر از قبل عمل خواهد کرد، زیرا اجازه نفوذ به زیر سلول‌های پوستی صادر شده و سلول‌های مرده سد راه رسیدن و جذب مواد مغذی به پوست نخواهند بود. به یاد داشته باشید که اسکراب، تفریح و سرگرمی نیست و اگر با دقت و درست صورت نپذیرد، آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌آورد. برخی از افراد با استفاده افراطی و خشن از اسکراب‌ها موجبات صدمات و خراش‌ را بر پوست فراهم می‌کنند!

برای تاثیر بیشتر، با پوست خود با ملایمت و به دور از هرگونه خشونتی رفتار کنید، تاثیر لایه‌برداری در دراز مدت و با صبر حاصل می‌شود نه با شدت و سرعت. با استفاده افراطی از اسکراب‌ها، پوست حالت جمع‌شدگی به خود گرفته و در موارد وخیم‌تر پوست بسیار نازک و شکننده خواهد شد. از اسکراب‌ها فقط یک یا دوبار در هفته استفاده نمائید و همیشه بعد از لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست، از کرم ضد آفتاب استفاده نمائید (غیر ازشب) زیرا پوست نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.

مراحل:

  • همیشه بهترین اسکراب را انتخاب کنید. البته این به معنای گران‌ترین نوع نیست، بلکه منظور مناسب‌ترین، برای پوست شماست. شاید مجبور شوید چند محصول مختلف را امتحان کنید تا اینکه متوجه شوید کدام برای پوست شما مناسب‌تر است، اما در نهایت این امتحان کردن‌ها، ارزشمند خواهد بود.
  • اسکراب خود را در حمام نزدیک دوش یا وان بگذارید. فقط در این صورت فراموش نمی‌کنید که از آن استفاده کنید و در نتیجه درخشش پوستتان هم حفظ خواهد شد.
  • از اسکراب فقط و فقط یک‌بار در هفته استفاده نمائید. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسیب‌های پوستی خواهد شد، پوست شما خشک و خشن شده و اگردارای پوستی حساس هستید قطعا نتایج بدتری حاصل می‌شود.
  • پوست خود را مرطوب کنید
  • اسکراب را به پوست بمالید و پوست خود را ماساژ دهید. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهید. از ماساژ دادن خشن جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود.
  • نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد: پیشانی، بینی و چانه می‌باشند
  • هنگام مالیدن اسکراب به بالا و بین سینه‌ها، باید محتاطانه عمل کنید زیرا پوست آن نقطه از بدن بسیار حساس و ظریف است.
  • صورت خود را خوب بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده است؛ هنگامی که تمامی مواد کاملا شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهید داشت.
  • پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید.

خواص اسکراب قهوه

سرشار از آنتی‌اکسیدان

ماده شیمیایی و اصلی موجود در قهوه یک آنتی‌اکسیدان طبیعیست. آنتی‌اکسیدان‌ها فوائد زیادی در پیشگیری از بیماری قلبی و خاصیت ضدسرطان دارند، همچنین تاثیر رادیکال‌های آزاد را که لایه زیرین پوست را از بین برده و در واقع باعث بروز لکه‌های حاصل از افزایش سن و چین و چروک می‌شوند، را خنثی می‌کنند. استفاده از اسکراب قهوه باعث جذب آنتی‌اکسیدان‌ها شده، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

اسکراب قهوه، لایه ‌بردار طبیعی پوست

این اسکراب به دلیل داشتن دانه‌های ریز قهوه، نمک یا شکر، به عنوان لایه‌بردار عمل می‌کند و با برداشتن کثیفی‌های باقی‌مانده و سلول‌های مرده باعث جوان‌تر به نظر رسیدن شما می‌شود. پاکسازی باعث می‌شود پوست رطوبت را بهتر جذب کند.

بهبود جریان خون و بافت پوست

بعضی‌ها از اسکراب قهوه برای جلوگیری از واریس استفاده می‌کنند. این اسکراب جریان خون را بهبود بخشیده و می‌تواند امکان بروز سلولیت‌ها را کاهش دهد. ماساژ دورانی پوست باعث آزادسازی سموم و چربی‌های زیر پوست می‌شود.

کافئین باز کننده عروق بوده، این عمل باعث انقباض و انبساط سریع رگ‌های خونی شده که در ظاهر پوست نیز مشهود خواهد بود.

رایحه‌ درمانی اسکراب قهوه

از روغن قهوه برای آرامش استفاده می‌کنند. بوی قهوه افکار مختلف را از ذهن دور می‌کند. همچنین خاصیت ضدافسردگی داشته، ضد تهوع است. با استفاده از اسکراب قهوه از مزایای بی شمار آن بهره‌مند شوید.

آموزش انواع اسکراب قهوه

قهوه نه تنها یکی از نوشیدنی های انرژی زا مورد علاقه ما است، همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده طبیعی شگفت انگیز، است که ما می توانیم برای زیبایی استفاده کنیم. امروز،  برخی دستورات خانگی اسکراب صورت و بدن با استفاده از قهوه را آموزش میدهیم:

اسکراب قهوه و شکر

مخلوط ۴ قاشق  قهوه  با ۲ قاشق  شکر قهوه ای،  ۶ قاشق روغن زیتون ( روغن نارگیل مایع ) و ۱ قاشق عسل.

کافئین  موجود در این اسکراب می تواند در کاهش سلولیت و نرم شدن پوست بسیار مفید باشد، شکر به عنوان یک لایه بردار ملایم، عسل  پوست را تغذیه و روغن به هیدراته شدن کمک خواهد کرد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. پوست مرطوب را در حمام با این اسکراب با حالت دایره ای برای چند دقیقه ماساژ دهید، ت به مناطق سلولیت و جاهایی که پوست خشک است توجه زیادی کنید، پس از آن، با آب بشویید. پوست شما  بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد.

اسکراب قهوه بدن

مخلوط ۴ قاشق  قهوه با ۵ قاشق  روغن زیتون (اگر روغن نبود بجای آن از عسل استفاده کنید)، (اگر اسکراب خیلی  سفت شد و  کار با  آن مشکل شد –  یک کمی آب اضافه کنید)  پوست خود را با این اسکراب برای چند دقیقه  در حمام ماساژ دهید، به جاهایی که سلولیت دارد  ، توجه  بیشتری می کنیم سپس آبکشی میکنیم

توجه: وقتی که پوست خود را با یک اسکراب ماساژ میدهیم، به گردش خون بهتر کمک میکند، در نتیجه،  پوست مرطوب می شود. در صورت استفاده از اسکراب بدن به طور منظم، با پوست زیر و خشن برای همیشه خداحافظی کنید

اسکراب قهوه برای صورت های چرب

مخلوط ۱ قاشق قهوه  با ۱ قاشق ماست ساده. به آرامی صورت خود را  برای یک تا دو دقیقه با آن ماساژ دهید، پس از آن، با آب ولرم بشویید. اگر پوست خشک دارید ، همین اسکراب را درست کنید فقط ، بجای ماست از یک کرم ساده استفاده کنید .

اسکراب خانگی قهوه برای پوست صورت

مخلوط ۱ قاشق بلغور جو دوسر با آب گرم  ۵-۱۰ دقیقه صبر کرده تا جو خوب نرم شود، . پس از آن،  ۱ قاشق قهوه  را بریزید. در حال حاضر، اگر پوست شما خشک است،  ۱ قاشق از کرم ساده را اضافه کرده، اگر پوست شما چرب و یا نرمال است، ۱ قاشق ماست ساده اضافه کنید. به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده ، سپس، با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد.

اسکراب قهوه به صورت تکه های یخ

اگر شما می خواهید  پوستتان درخشان باشد از قهوه تازه یخ درست کرده هر روز با تکه های یخ   صورت خود را  پاک کنید. استفاده از تکه های یخ بر روی صورت گردش خون را بهبود می بخشد، به پوست شما درخشش داده،  منافذ را کوچک،  از پیری و  چین و چروک پوست پیشگیری میکند.

اسکراب قهوه ویشی

مخلوطی از عصاره‌ی قهوه با نمک دریایی مرده و روغن‌های ضروری انرژی‌زا، درمانی موثر برای پوست می‌باشد. هدف سلولیت‌ها و پوست‌های خشک است. برای نتایجی مشابه در خانه، قهوه تقویت کننده بدن متشکل از پودر دانه‌های قهوه‌ی عربی، نمک دریایی مرده، روغن مرطوب کننده‌ی جوجوبا، عصاره‌ی روغن نیرو بخش نعناع و رزماری را امتحان کنید. یا اینکه دستور زیر را انجام دهید: نصف پیمانه شکر (یا نصف پیمانه نمک سولفات منیزیم را برای اسکراب‌های شدیدتر) یک فنجان پودر قهوه‌ی سرد، ۱ و ½ قاشق چایخوری روغن جوجوبا، و برگ‌های چای ۲ بسته چای کیسه‌ای. پیش از آنکه دوش بگیرید، با ملایمت مخلوط این مواد را روی بدن خود بمالید. سپس دوش گرفته، بدن خود را به آرامی خشک نمائید و مرطوب کننده بزنید.

استفاده منظم از اسکراب صورت و بدن پوست را نرم و سالم نگه  میدارد، چرا که این درمان می تواند به از بین بردن سلول های مرده  از سطح پوست کمک کند. توجه داشته باشید که اگر پوست شما حساس است و مستعد ابتلا به ناراحتی های مختلف  است.استفاده مستقیم از تکه های یخ بر روی صورت خودداری کنید، یک مکعب یخ در یک پارچه  تمیز قرار داده و ماساژ می دهیم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۹
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی