کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

تزیین قهوه

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰ ق.ظ


تزیین قهوه با خامه

آموزش تزیین قهوه

می دانید که امروزه آراستن و تزیین کردن خوراکی ها و نوشیدنی ها  بسیار پر طرفدار شده است و هم چنین تاثیر زیادی بر اشتها بر انگیز بودن و خاص و متقاوت نمودن نوع پذیرایی دارد ،مخصوصا در کافی شاپ ها انواع قهوه را علاوه بر سرو کردن در فنجان مخصوص به شیوه ای تزیین می کنند که اشکال زیبایی بر روی قهوه ایجاد می گردد و معمولا این کار توسط افرادی که به اندازه کافی تخصص داشت اند انجام می گردد و البته با استفاده از خامه و کف شیر انجام می شود .اگر شما دوست دارید که برای یک بار هم که شده تزیین قهوه را انجام دهید ابتدا لازم است که قهوه‎ را به صورت غلیظ درست نمایید .

تزیین قهوه با خامه

برای تزیین قهوه به شکل قلب نیاز به چند بار تمرین دارید و لازم است که قهوه غلیظی را که تهیه نموده اید در داخل فنجان بریزید و سپس با استفاده از نوک قاشق روی سطح  قهوه  ، تعداد هشت نقطه ریز از خامه را به شکل قلب بگذارید . سر یک خلال دندان را از میان نقطه‎ها بکشید تا شکل مورد نظر از به هم پیوستن نفطه ها حاصل شود و سپس قهوه شما آماده است و می توانید آنرا سرو نمایید ، مخصوصا در مهمانی ها می توانید اینکار را انجام دهید تا نوشیدنی شما ظاهر بهتری داشته باشد .

 

طرز تهیه کف شیر برای تزیین قهوه

شما می توانید با استفاده از کف شیر این اشکال را ایجاد نمایید به این صورت که در یک تابه کوچک که روی حرارت قرار داده‎اید شیر را گرم‌ کنید و هم زمان که بر روی شعله ی ملایم قرار دارد با استفاده از همزن آنرا به شدت به هم بزنید تا سطح شیر حالت کف مانند به خود بگیردو سپس با استفاده از یک قاشق بزرگ کف را بر روی قهوه بریزید و با استفاده از خلال دندان شکل دهید .

یک روش دیگر استفاده از دستگاه کف ساز می باشد ، که می توانید شیر را در درون آن بریزید و بعد از درست شدن فوم شیر به روش گفته‌ شده قلب را روی قهوه طراحی کنید. تزیین قهوه با فوم شیر نسبت به خامه کالری کمتری دارد و مصرف آن را برای افراد بیشتری میسر می‌کند.با استفاده از دستگاه کف ساز کف شیر با کیفیت بهتری ایجاد می شود و می توانید از آن برای تهیه اشکال روی قهوه استفاده نمایید .

توجه داشته باشید که تزیین قهوه با خامه به مراتب ماندگار تر از کف شیر است زیرا کف شیر از حباب های ریزی تهیه شده است که امکان تغییر شکل دادن انها بسیار زیاد است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۰
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی