کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

تفاوت بخار دادن و کف شیر

يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۲۶ ب.ظ

تفاوت بخار دادن و کف شیر ( فوم شیر )

تفاوت بخار دادن و کف شیر ( فوم شیر )

یک سوال رایج بین کسانی که به تازگی وارد دنیای اسپرسو شده اند ، تفاوت بین بخار دادن و کف ساختن در شیر است . برای کسانی که تازه وارد هستند و تجربه زیادی ندارند این مسئله ممکن است آنقدر به نظرشان پر اهمیت نرسد اما تفاوت های کلیدی در ۲ پروسه وجود دارد که در نهایت مدل های متفاوتی از شیر را تولید می کند که برای نوشیدنی های متفاوتی مناسب است .
هر ۲ روش را در زیر بصورت خلاصه بررسی می کنیم :

  • شیر بخار داده شده
    شیر بخار داده شده توسط دادن حرارت به شیر به نازل بخار، تولید می شود . تراکم شیر بخار داده شده از کف شیر کمتر است گرچه ممکن است هنوز مقداری فوم ( کف ) در بخش فوقانی اش داشته باشد .
    برای بخار دادن به شیر شما نیاز دارید که سر نازل بخار را در زیر سطح اصلی شیر بصورتی که چیزی شبیه گرداب تولید کند و باعث شود شیر در پیچر بچرخد . این سبب می شود که شیر بصورت یکسان گرما ببیند . با استفاده از دماسنج می توانید بگویید که شیر شما به دمای دلخواه رسیده است یا نه ، که بخار دهی را متوقف کنید .
    شیر بخار داده شده ، اساس لاته های سنتی ست .
  • کف شیر
    کف شیر علاوه بر گرما دادن به شیر توسط نازل بخار ، به تزریق هوا توسط نازل بخار به درون شیر نیاز دارد . با اینکار حباب های کوچکی تولید می شوند که کف روی کاپوچینوی شما را تشکیل می دهد . برای تولید کف شیر ، شما باید نوک نازل بخار را بالای سطح شیر قرار دهید .
    اگرچه به طور مداوم ، هرچه حجم شیرتان افزایش یابد باید پیچر را پایین تر بیاورید .
    همانطور که به شیر بخار می دهید، باید نازل را در حالتی قرار دهید که سبب تولید گرداب هایی در شیر شود . کاپوچینوی سنتی با نسبت ۳/۱ اسپرسو ، ۳/۱ شیر بخار داده شده و ۳/۱ کف شیر ساخته می شود .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۵
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی