کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است


رایج ترین نوشیدنی ما چای است اما به گفته متخصصان طب سنتی زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود، بنابراین بد نیست در کنار آن نوشیدنی های جایگزین مانند انواع جوشانده ها و دم نوش های گیاهی را هم امتحان کنید که هم راحت تهیه می شوند و هم هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. جوشانده ها از جوشیدن دانه، ریشه یا برگ گیاهان در آب جوش تهیه می شوند. حالا شاید این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین دم نوش و جوشانده وجود داغرد؟ برای تهیه دم نوش ها باید گیاهان دارویی را در آب جوشیده بریزیم و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی بخار قرار دهیم؛ مثل دم کردن چای معمولی و بعد از جدا کردن تفاله، نوشیدنی را داخل فنجان سرو کنیم. این در حالی است که برای تهیه انواع جوشانده باید گیاهان دارویی را با آب سرد یا گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بجوشانیم. البته خواص این دو نوع نوشیدنی با هم متفاوت است و هر یک خاصیت های منحصر به فردی دارند.

دم نوش ضد سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج پاییز و زمستان است اما متخصصان طب سنتی می گویند با مصرف دم نوش گشنیز می توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می برد و در عرض دو روز حالتان خوب می شود.
روش تهیه: سه قاشق برگ های خشک شده گشنیز را در ۲ تا ۳ فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و هفته ای ۳ تا ۴ فنجان از آن بنوشید.

درمان سرماخوردگی با دم نوش آویشن

گاهی اوقات پیشگیری کارساز نیست و با حمله غافلگیرانه ویروس سرماخوردگی مواجه می شوید. در چنین شرایطی نوشیدن دم نوش آویشن کمک کننده است چون تاثیر زیادی در تسکین سرفه و تنگی نفس دارد.
 
روش تهیه: یک قاشق غذاخوری آویشن را در ۲.۵ فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد و روزی ۲ تا ۳ بار از آن میل کنید تا سرماخوردگی تان طی ۲ تا ۳ روز کاملا خوب شود.

جوشانده اسطوخودوس علیه سرماخوردگی

یکی از مهمترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی، جوشانده اسطوخودوس، پونه، نعنا و آویشن است که هم خاصیت ضد درد داردو هم باعث تسکین سرفه ۹های خشک می شود.
روش تهیه: میزان مساوی از گیاهان گفته شده را در ظرفی مناسب بریزید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت مستقیم بگذارید تا جوش بیاید. مصرف این جوشانده یک ساعت پس از هر وعده غذایی، باعث درمان سرماخوردگی در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

درمان سرفه های خشک با جوشانده دارچین

خشکی هوا در فصل زمستان یکی از مهمترین دلایل بروز سرفه های خشک، به ویژه در افراد مبتلا به حساسیت های فصلی یا بیماران تنفسی است. برای حل این مشکل می توانید از جوشانده دارچین کمک بگیرید.
روش تهیه: چندتکه چوب دارچین را درون قوری فلزی بریزید و حدوددو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. نوشیدن این جوشانده دو تا سه بار در هفته توصیه می شود. البته خانم های باردار باید دور این نوشیدنی گیاهی خط بکشند!

دم نوش زمستانی

افسردگی فصلی نوعی افسردگی است که هر سال در یک زمان معین در فرد بروز می کند. این بیماری معمولا از پاییز و زمستان شروع شده و در بهار یا اوایل تابستان خاتمه می یابد و با علائمی مانند احساس خستگی، خواب آلودگی، کاهش میزان انرژی، استرس و اضطراب، افزایش وزن، تمایل به تنهایی و ... همراه است. البته به گفته متخصان طب سنتی به کمک دم نوش زعفران می توانید به جنگ این نوع افسردگی بروید زیرا زعفران علاوه بر اینکه مفرح و نشاط آور است، خاصیت ضد افسردگی هم دارد.
روش تهیه: یک قاشق مرباخوری زعفران را همراه تکه کوچکی نبات در سه فنجان آب جوش بریزید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد و هفته ای یک تا دو فنجان از آن بنوشید اما فراموش نکنید متخصصان طب سنتی مصرف زیاد زعفران را توصیه نمی کنند. همچنین مصرف این دم نوش برای خانم های باردار ممنوع است چون احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.

جوشانده ضد خستگی

متخصصان طب سنتی معتقدند پرتقال میوه ای است که کسالت و خستگی های شب های سرد زمستانی را از بین می برد. بنابراین پیشنهاد می شود هفته ای دو تا سه بار در هفته بعد از وعده شام یک فنجان جوشانده پرتقال بنوشید.
روش تهیه: آب دو عدد پرتقال را بگیرید و یک فنجان آب جوش و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید و به صورت ولرم میل کنید.

جوشانده مخصوص خانم ها

دارچین بوی بدن دهان را از بین می برد، باعث کاهش قند خون می شود و در تسکین دردهای دوران قاعدگی موثر است؛ به ویژه در فصول سرد چرا که سرما شدت دردهای قاعدگی را افزایش می دهد. کافی است در پنج روز نخست عادت ماهانه تان روزانه دو فنجان جوشانده دارچین و زنجبیل بنوشید.
روش تهیه: یک قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده را با یک بند انگشت زنجبیل نسابیده در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس ۱۰ دقیقه این جوشانده را دم کنید و بعد از شیرین کردن با عسل طبیعی بنوشید.

جوشانده لاغری

مدت زیادی تا عید نوروز باقی نمانده و خیلی ها تصمیم می گیرند سال جدید را با تناسب اندام شروع کنند. اگرچه شما هم جزو این افراد هستید و تصمیم به کاهش وزن دارید باید روزانه سه فنجان جوشانده زیره بنوشید چون به گفته حکمای طب سنتی این گیاه چربی اضافه بدن را می سوزاند و چاقی را برطرف می کند و علاوه بر تصفیه خون در تقویت قلب و عروق و درمان مشکلات کلیه هم موثر است.
روش تهیه: یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را داخل دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و بعد از جوش آمدن زیر گاز را خاموش کنید تا پنج دقیقه دم بکشد سپسی آن را با یک تکه بسیار کوچک نبات شیرین کنید و هفته ای سه تا چهار فنجان از این جوشانده را ۲۰ دقیقه بعد از غذا بنوشید.

جوشانده ضد دیابت

قره قات میوه ای درختی است که در جنگل های شمال ایرلان می روید و علاوه بر درمان اسهال در کاهش میزان قند خون موثر است و مصرف جوشانده آن چهار بار در هفته به بیماران دیابتی یا افرادی که زمیه ژنتیکی این بیماری را دارند، توصیه می شود.
روش تهیه: یک قاشق غذاخوری قره قات را با دو لیوان آب سرد مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس جوشانده را بعد از خنک شدن بنوشید.

جوشانده بادرنجبویه

گیاه «بادرنجبویه» از ۲۰۰۰ سال پیش در یونان استفاده دارویی داشته چون در کاهش استرس، التیام زخم ها، درمان دندان درد، آسیب دیدگی گردن و درمان گوش موثر است. همچنین از این گیاه به عنوان دارویی برای درمان تب، سردرد، فشار خون بالا، کابوس های شبانه، آنفلوآنزا و حاتلت تهوع یاد می شود. البته یکی از مهمترین خواص بادرنجبویه این است که روی خلق و خوی شما تاثیر می گذارد و بی حوصلگی تان را درمان می کند.
روش تهیه: ۱۵ گرم گیاه بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید تا جوش بیاید و بعد از خنک شدن و افزودن کمی عسل یا نبات سه تا چهار فنجان در هفته بنوشید.

نکته طلایی دمنوشها

فراموش نکنید افراط در مصرف دم نوش ها و جوشانده ها خطرناک است و می تواند عوارض جانبی داشته باشد. برای مثال نوشیدن بیش از حد جوشانده نعنا که برای درمان مشکلات گوارشی و نفخ تجویز می شود. میزان جذب آهن را کاهش می دهد و زمینه بروز کم خونی را فراهم می کند. بنابراین پیش از مصرف دم نوش ها و جوشانده ها با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۶ ، ۲۰:۰۸
peyman araghi
 حال این نوشیدنی می‌تواند یک فنجان چای معمولی باشد یا یک لیوان شیرکاکائو. البته عادت به خوردن هر یک از آنها به دلیل داشتن موادمغذی مختلف، فواید گوناگونی دارد و زیاده‌روی در مصرفشان نیز می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد اما آنچه هنگام نوشیدن تمامی آنها باید مورد توجه قرار گیرد، این است که نباید داغ خورده شوند زیرا به مخاط مری آسیب می‌رسانند و در مواردی حتی می‌توانند زمینه بروز سرطان مری را افزایش دهند، بنابراین همیشه نوشیدنی‌تان را گرم بنوشید، نه داغ!


هات چاکلت سفید 
ابتدا 3 فنجان خامه رقیق را با 200 گرم شکلات سفید مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکلات‌ها ذوب شوند. سپس به آن یک قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان پودر بادام بیفزایید، سپس این مخلوط را در فنجان سرو کنید و روی آن کمی دارچین بپاشید. 


برای تهیه این نوشیدنی، یک‌سوم فنجان شکر، پودرکاکائو و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. سپس 200 گرم شکلات کاراملی به این مخلوط بیفزایید تا شکلات‌ها ذوب شوند. آنگاه 6 فنجان شیر را به آنها اضافه کنید و بگذارید تا به جوش آید. در آخر نوشیدنی‌تان را در ماگ سرو کنید و روی آن کمی خامه بریزید. 


چای انار و لیمو 
برای تهیه این نوشیدنی کافی است، 7 فنجان آب را با 1 فنجان شکر، کمی زنجبیل تازه، 3 عدد میخک و یک عدد چوب دارچین مخلوط کنید و بگذارید تا آب جوش بیاید سپس 1 دقیقه اجازه دهید تا تمامی مواد با هم جوش بخورند. سپس به تعداد افراد، از چای کیسه‌ای استفاده کنید و آنها را در این مخلوط قرار دهید. در مرحله پایانی، به این مخلوط یک فنجان آب انار و یک چهارم فنجان آبلیموی ترش اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه آن را صاف و در فنجان‌های مورد نظر بریزید. روی هر فنجان چای نیز یک حلقه نازک لیموترش تازه قرار دهید و آن را گرم سرو کنید. 


چای رازیانه و میخک
ابتدا به اندازه 4 فنجان آب جوش بیاورید و به آن کمی چای سیاه، هل، رازیانه و میخک اضافه کنید. بعد از گذشت 5 دقیقه آن را صاف و با عسل شیرین کنید، البته مقدار عسل باتوجه به ذائقه‌تان می‌تواند کم یا زیاد شود. بعد از چند دقیقه، چای شما آماده سرو شدن خواهد بود.


برای تهیه این نوشیدنی، 4 فنجان شیر را با نصف فنجان شکر و آب مخلوط کنید و بگذارید تا به‌جوش آید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و 250 گرم شکلات تخته‌ای را به آن اضافه کنید تا ذوب شود، سپس این نوشیدنی را در فنجان سرو کنید و روی آن کمی پودر کاکائو بپاشید.


ابتدا در یک ماگ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل را با 3 تا 4 قاشق چایخوری لیموترش مخلوط کنید و به آن 3 عدد هل، 3 عدد میخک و یک قاشق چایخوری زنجبیل اضافه کنید. در آخر به این مخلوط آب جوش بیفزایید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با هم بمانند. سپس برای هم زدن از یک چوب دارچین استفاده کنید تا چای حاصل، طعم دارچین به خود بگیرد.


نوشیدنی نارگیلی
برای تهیه این نوشیدنی، 3 فنجان شیر را با یک قوطی شیر نارگیل (250 سی‌سی) مخلوط و به آنها 2 قاشق غذاخوری پودر نارگیل اضافه کنید و این مخلوط را روی حرارت قرار دهید. سپس به آن نصف قاشق چایخوری وانیل و یک‌چهارم فنجان شکلات ذوب‌شده اضافه کنید. به این ترتیب، نوشیدنی شما آماده سرو کردن خواهد بود. البته پس از ریختن این مخلوط در فنجان‌های مورد نظر، روی آن خامه و شکلات رنده شده نیز قرار دهید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۶ ، ۱۹:۴۸
peyman araghi

در دل مکان‌های قدیمی قصه و حکایت و رازهایی نهفته است که مربوط به تاریخ ِ دوران خودشان می‌باشند. یکی از این مکان‌ها کافه‌ها هستند، محلی که تعدادی میز و صندلی، بوی خوش قهوه و چای و صدای موسیقی لایت، فضای کافه را پر کرده است.

در دل مکان‌های قدیمی قصه و حکایت و رازهایی نهفته است که مربوط به تاریخ ِ دوران خودشان می‌باشند.

یکی از این مکان‌ها کافه‌ها هستند، محلی که تعدادی میز و صندلی، بوی خوش قهوه و چای و صدای موسیقی لایت، فضای کافه را پر کرده است. گُله به گُله آدم‌ها سر میزها نشسته‌اند و با هم حرف می‌زنند.

سنت کافه و کافه‌نشینی در میان مردم بخصوص قشر روشنفکر و ادبی جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرد، بسیاری ازروشنفکران کافه ها را پاتوق خود قرار داده بودند و در آن به بحث و گفتگو در مورد مسائل مختلف ادبی و اجتماعی می‌پرداختند و در بسیاری از موارد کافه‌نشینی تبدیل به یک اتفاقِ جریان ساز شده است.

ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که سنت کافه و کافه‌نشینی در ایران همواره با نام صادق هدایت همراه است، زمانی که هدایت به ایران برگشت در خانه پدری خود ساکن شد چون پدروی اعتضادالملک، اشرافی سرشناس بود بالطبع هدایت نمی توانست دوستان خود را به خانه دعوت کندو در آنجا به معاشرت بپردازد. به همین دلیل بود که وی به همان سبک فرانسوی دوستان خود را در کافه ها ملاقات می‌کرد.

وقتی در مورد کافه‌های قدیمی تهران صحبت به میان می‌آید امکان ندارد نام کافه نادری به ذهن خطور نکند.

 

ایده ی ساخت کافه نادری در سال ۱۳۰۶ توسط خاچیک مادیکیانس، یک مهاجر روسی مطرح شد. وی بنای کافه-هتل را در شرقِ پل حافظ، خیابان نادری (جمهوری فعلی) بنا نهاد و به همین دلیل است که نام این کافه،کافه نادری ثبت شده است.

کافه‌ای که برای اولین بار درآن غذاهایی مانند بیفتک و بیف استروگانوف، نوشیدنی‌هایی مثل کافه گلاسه، قهوه ترک و قهوه فرانسه سرو شد، این کافه طی مدت کوتاهی تبدیل به پاتوق چهره های سرشناسی مانند صادق هدایت شد.

مصطفی فرزانه در کتاب آشنایی با صادق هدایت، فضای کافه نادری در دهه بیست را چنین توصیف می کند: « صادق هدایت سر ساعت شش و نیم در کافه نادری بود تابستان‌ها، باغچۀ هتل- رستوران نادری از غروب شلوغ می‌شد. قسمت جلو، کافه بود و قسمت شرقی آن، رستوران. رومیزی‌های سفید، زمین خاکی، درخت‌های چنار و پلکان آجری این بغچه، محیط را باصفا می‌کرد. شب‌ها در آنجا ارکستر کوچکی موسیقی رقص‌های فرنگی می زد »

بعد از گذشت این همه سال مالکان کافه نادری که نوادگانِ خاچیک هستند، تلاش کردند کافه را به همان سبک سابق و نوستالژیک خود نگه دارند و گارسون‌ها همان گارسون‌های ۵۰ یا ۶۰ سال پیش هستند، با این حال همیشه مشتری ها در رفت و امد هستند تا کمی با ماشین زمانِ کافه نادری در تاریخ سفر کنند و چهره هایی چون نیما یوشیج و صادق هدایت و فرهاد مهراد را که روزگاری در آن صندلی‌ها می‌نشستند، در خیال خود ملاقات کنند.

مشتریان پروپاقرصِ کافه نادری، تهرانِ ۵۰ سال پیش را در آن می‌بینند، فضا و اتمسفر آن روزها را استشمام می‌کنند.

 

کافه نادری از دیرباز میعادگاهِ عاشقانه دل‌های بیقرار عشاق بوده است از شهرزاد و فرهادِ قصه شهرزاد گرفته تا به عاشقانِ امروز که رسم شیدایی و عاشقی طی می کنند.

 

 

کافه نادری محلی برای وصل و فصل بوده و است، وصل برای آن دو که امروز بعد سالها جشنِ وصل‌شان را در کافه نادری جشن می‌گیرند و فصل برای آن‌که بعدِ سالها سر ساعت و روزِ مشخصی روی صندل و میز مشخصی شعر یغما گلرویی را زمزمه می‌کنند.

توی کافه نادری کنج همون میز بلوط
دو تا صندلی لهستانی هنوز منتظرن
تا من و تو بشینیم گپ بزنیم مثل قدیم
شب بشه مشتریا تا آخرین نفر برن
ما همیشه اولین و آخرین بودیم عزیز

 

پذیرفتن این موضوع که امروزه صادق خانِ هدایت و فرهادجانِ مهراد در کافه نادری حضور ندارند واقعیت است. اما کافه های قدیمی بدونِ در نظر گرفتنِ روابط اجتماعی افرادی که درآن حضور داشتند، صرفا فقط یک مکان نوستالژیک هستند.

اما از هر چه که بگذریم، سخن روز خوشتر است. همه چیز را از گذشته‌های دور گفتیم، اما چه چیزی باعث شده که کافه نادری هنوز هم همان کافه نادری سابق باشد؟

 

فضای نوستالژیک با دکوراسیون قدیمی

کافه‌های زیادی در سطح شهر تاسیس شده‌اند، اما مگر می‌شود جایگزینی برای این کافه‌ی سنتی با رنگ‌وبوی شعر و ادب پیدا کرد.

 

منوی قدیمی و متفاوت با سایر کافه‌ها

مشتریان پروپاقرص کافه نادری معتقدند منوی این کافه عطر و طعم خاطره می‌دهد، از سان‌شاین تا شیرقهوه.

 

حیاط باصفا و ویوی بی‌نظیر

در سطح شهر کمتر کافه‌ای را با حال وهوای کافه نادری پیدا خواهید کرد. در بحبوحه‌ی دکورهای مدرن، سبک این کافه آرامش خاصی را در دل خود جای داده است.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۶ ، ۱۹:۴۰
peyman araghi

کیفیت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی‌که در کافه‌ها مصرف‌ می‌کنیم، مهم‌ترین عامل در جذب ما به سمت کافه‌ها است. اما تجربه نشان داده کافه‌هایی که از طراحی متفاوت‌ و خاص‌تری برخوردار بودند، محبوبیت بیشتری نیز بین مشتریان‌شان داشته‌اند.

کیفیت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی‌که در کافه‌ها مصرف‌ می‌کنیم، مهم‌ترین عامل در جذب ما به سمت کافه‌ها است. اما تجربه نشان داده کافه‌هایی که از طراحی متفاوت‌ و خاص‌تری برخوردار بودند، محبوبیت بیشتری نیز بین مشتریان‌شان داشته‌اند. کارشناسان می‌گویند طراحی کافه نقش اساسی در حفظ و نگهداری مشتریان به حساب می‌آید.

و اما!

از دیرباز افراد محیطی را برای آرامش و کنارِ هم سن و سالانِ خود بودن انتخاب می‌کردند، مانند زورخانه‌ها، مساجد و قهوخانه‌ها. می‌توان گفت کافه‌ها ورژنِ امروزیِ قهوه‌خانه‌ها هستند، جایی که افراد در آن می‌توانند با خود خلوت کنند یا با هم سن وسالانِ خود دورهمی داشته باشند یا قرارِملاقات نسبتا کاری داشته باشند و یا خیلی دلپذیرتر کافه‌ها می تواند میعادگاهِ قرارهای عاشقانه باشد. اگر بخواهم کلی بگویم کافه‌ها در واقع پاتوق هستند.

با گذشتِ زمان کافه‎‌ها برای خود هویت و شخصیت پیدا کردند چرا که کارکردِ تجاری و رقابت افزایش پیدا کرد. اگر بیشتر دقت کنیم می‌بینیم تعدادِ کافه‌ها روز به روز در حالِ افزایش است که این نشان از افزایشِ تقاضا برای وجود این چنین مکان‌هایی است.

همانطور که گفتم کافه‌ها جنبه تجاری و اقتصادی برای صاحبانِ خود پیدا کرده‌اند پس باید از استراتژی‌های منحصر به فرد برای طراحی کافه خود استفاده کنند.

طراحیِ دکوراسیونِ کافه امری حیاتی وضروری برای جذب مشتریان است. گاهی یک طراحی خاص، یک المان، یک ایده، یک خلاقیت باعث می شود تا همیشه آن کافی شاپ برای‌تان اولین انتخاب باشد. در ادامه چند نکته‌ی مهم که باعث منحصربه‌فرد شدن طراحی کافه شما می‌شود را بیان می‌کنم:

مناطق پررفت‌وآمد بهترین گزینه برای کافه‌ها هستند

کافه ها باید نزدیکِ جاهای پر رفت‌وآمد باشند در کنار مراکزِ خرید، در کنارِ پارک و مراکز فرهنگی مثل کتابخانه و… من خودم همیشه دوست دارم در هر کتابخانه‌ای یک کافه باشد، تا بتوانم از کتابخوانی نهایت لذتی که می‌خواهم را بچشم.

طراحی کافه ی ما سنتی باشد؟ مدرن و یا و …

اغلب کافه داران در نوع طراحی کافه خود دچار سردرگمی هستند، آن‌ها نمی‌دانند کدام نوع از طراحی را برای کافه‌ی خود انتخاب کنند. سنتی؟! مدرن؟!  و…

در واقع نوع طراحی شما بستگی به مشتریان هدف شما دارد. برای مثال کافه راک خلاقیت فوق‌العاده‌ای را به خرج داده و با طراحی فضای موسیقی راک‌طور تمامی جوانان عاشق موسیقی را هدف قرار داده است.

ورودی کافه؛ اولین سیگنال عشق را در ذهن مخاطب شما فعال می‌کند

ورودی کافه در نگاه اول می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می توانید با سردر یا تابلو مناسب و قابل توجه و استفاده از رنگ بندی موثر، ورودی کافه خور را منحصر به فرد طراحی کنید.

نورپردازی‌های جذاب را فراموش نکنید

کمی خلاقیت و نورپردازی‌ زیبا می‌تواند ظاهر کافه‌ی شما را تغییر دهد. از چراغ‌های منحصر به فرد و خصوصا طرح‌های خاص برای استفاده از آن‌ها بهره بگیرید.

علاوه بر چراغ‌ها، شما می‌توانید از آویزهای دیگری نیز استفاده کنید، به عنوان مثال برای تزیین فضای داخلی از قهوه جوش ها و بسیاری از وسایل سنتی جذاب بهره بگیرید. تعدادی قهوه جوش دست دوم و کهنه تهیه کنید، آن ها را رنگ بزنید و ازسقف کافه آویزان کنید و یا در مناطق مختلف کافه قرار دهید. به همین سادگی مشتریان شما می‌توانند فضایی جذاب را تجربه کنند.

استفاده از المان مناسب برای طراحی کافی شاپ

در طراحی داخلی کافه معمولا از یک المان شاخص استفاده می‌کنند تا مشتریان همیشه آن کافه را با آن به المان یاد بیاورند، عنصری مانند یک لوستر جذاب و گیرا یا یک گلدان قدیمی گرانبها یا حتی یک تابلو بسیار نفیس. هر چیزی که با فضای داخلی کافه شما هماهنگی بیشتری دشته باشد.

به عنوان مثال، کافه پام‌فیلیای تبریز با آن‌که بسیار کوچک است، اما بسیار جذاب و به یاد ماندنی است، همه از فضای پر از فیل این کافه صحبت می‌کنند. این المان نه تنها جذابیت پام‌فیلیا را ده برابر کرده است بلکه باعث داستان‌پردازی‌های بسیاری در مورد آن شده و شهرت آن را افزایش داده است.

فضای کافه‌یِ خود را دلپذیر و دلنشین طراحی کنید

قبل از هر چیزی محیط داخلِ کافه در عینِ جذاب و گیرا بودن باید آرامش‌بخش و لایت باشد نه انقدر تند و زننده و نه انقدر سرد و بی روح. در مورد، چیدمان و میزو صندلی هم که باید راحت باشد و مشتری کمتر اصرار به رفتن داشته باشد. از ماندن در آنجا کمالِ لذت را ببرد.

یکی از فاکتورهای مهمِ جذابیتِ کافه پخشِ موسیقی در کافه است. موسیقیِ کافه باید لایت و دلنشین و آرام باشد تا ذهن از شنیدنِ آن خسته نشود. درواقع موسیقی یک کافه بیانگرِ هویت کافه است.کافه‌هایی که از موسیقی زنده برای مشتریانِ خود استفاده می کنند یک- هیچ جلوتر از بقیه هستند.

گوشه‌هایی دنج  برای کافه طراحی کنید

در فضای داخلی کافه‌تان گوشه‌هایی دنج که با مبلمان راحتی مانند کاناپه‌ها و کوسن‌های زیاد تزیین شده است داشته باشید، این فضاها افراد زیادی را به خود جذب می کنند و باعث می‌شوند هر کسی برای قرارهای دوستانه و صمیمی اش کافه‌ی شما را انتخاب کند.

به یاد داشته باشید، درخشندگی و تمیزی اولویت اصلی انتخاب‌ها است

تمیزی و درخشندگی فقط به معنای تمیز کردن کف کافه و روی میزها نیست، رعایت این موارد ضروری و بدیهی است، حرف من چیز دیگریست:

طراحی مینیمال؛ امروزه از طراحی وب گرفته تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی؛ همه و همه در حال تلاش برای استفاده از این نوع طراحی هستند. طراحی مینیمال چه می‌خواهد؟ طراحی مینیمال طراحی است که در آن فقط عناصر اصلی حفظ و استفاده می شوند، در واقع استفاده از کمترین و ساده‌ترین عناصر برای ایجاد بیشترین تاثیر. هر عنصر طراحی کافه خود را با دقت و در نهایت احتیاط و حساسیت انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۶ ، ۱۹:۲۷
peyman araghi