کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

۲۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

چای بهتر است یا قهوه؟

مقایسه دو نوشیدنی پرطرفدار: چای بهتر است یا قهوه؟
قهوه و چای از نوشیدنی‌های مرسوم در میان مردم بسیاری از کشورها هستند. مطالعه‌های فراوانی در مورد خواص آن‌ها انجام شده است و باورهای درست و غلط زیادی درباره‌شان وجود دارد.
چای و قهوه

قهوه
* افرادی که قهوه بیشتر می‌نوشند، کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.
* بررسی‌ها نشان داده‌اند عادت به نوشیدن قهوه در درازمدت احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
* دانشمندان معتقدند ترکیب‌های موجود در قهوه می‌توانند در تولید داروهایی که برای درمان بیماری‌های قلبی و بی‌خوابی تجویز می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند.
* در قهوه بیش از 1000 ترکیب شناسایی شده‌اند که در میان آن‌ها 19 ترکیب در قهوه بوداده خاصیت سرطان‌زایی دارند.
* برخی تحقیقات نشان داده‌اند نوشیدن زیاد قهوه باعث افزایش کلسترول خون می‌شود.
با توجه به نتایج مطالعه‌ها، چای سبز نقش حفاظتی در برابر سرطان ریه دارد
چای
* بررسی‌ها نشان داده‌اند چای سبز، خطر ابتلا به سرطان مری را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.
* چای سبز از بروز چاقی پیشگیری می‌کند زیرا مانع رشد سلول‌های چربی جدید می‌شود.
* چای سفید بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارد و از چای سبز در حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها مؤثرتر است.
* آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای خاصیت ضدپیری دارند و احتمال بروز بیماری‌های قلبی، انواع سرطان‌ها و ابتلا به عفونت را پایین می‌آورند.
* چای سبز به دلیل ترموژنیک بودن، باعث کاهش بافت چربی می‌شود و این موضوع به دلیل وجود ترکیب‌های کافئینی است.
* نوشیدن چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را به شدت افزایش می‌دهد.
قهوه

واقعیت‌های قهوه
* نوشیدن قهوه خطر ابتلا به نقرس را در آقایان بالای 40 سال کاهش می‌دهد.
* نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.
* مطالعه‌ای در دانمارک نشان داده است که نوشیدن 8 فنجان قهوه در روز احتمال سقط را در خانم‌های باردار را بالا می‌برد.
* قهوه در برابر ابتلا به سرطان کبد و سیروز نقش حفاظتی دارد.
* قهوه به دلیل کافئینی که دارد اثر داروهای ضد درد را افزایش می‌دهد.
* قهوه خون رسانی به قلب را کم می‌کند.
* قهوه به شدت باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.
* قهوه قدرت حافظه را به خصوص در دوران سالمندی تقویت می‌کند.
چای

واقعیت‌های چای
* چای دارای فلوئور است که به حفاظت از دندان‌ها کمک می‌کند.
* نوشیدن 3 تا 4 فنجان چای در روز احتمال بروز حمله قلبی را به شدت کاهش خواهد داد.
* چای از بروز دیابت نوع 1 پیشگیری و شدت یافتن آن را کندتر می‌کند.
* سطح هورمون کورتیزول افرادی که 4 بار در روز آن هم به مدت 6 هفته چای سیاه می‌نوشند، در کمترین حد است.
* چای کم رنگ باعث افزایش آب بدن می‌شود برخلاف تصور عامه که معتقدند کافئین آن باعث کم آبی خواهد شد.
* چای می‌تواند از عود مجدد بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری کند.
* مردانی که بیش از 10 فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، کمتر به اختلال‌های کبدی مبتلا می‌شوند.
* چای ممکن است آفت‌کش داشته باشد مگر این که روی برچسب آن عنوان ارگانیک درج شده باشد.
* با توجه به نتایج مطالعه‌ها، چای سبز نقش حفاظتی در برابر سرطان ریه دارد.
* اضافه کردن شیر به چای، خواص ضدسرطان آن را از میان خواهد برد.
* چای مقداری کافئین دارد که باعث ایجاد اضطراب می‌شود و فشارخون را بالا می‌برد.
* چای دارای تانن است که جذب آهن دریافتی را کم می‌کند و باعث بروز کم‌خونی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۴
peyman araghi

کافئین با سرطان پوست مبارزه می کند

کافئین با سرطان پوست مبارزه می‌کند
کافئین این قدرت را دارد که در مرحله‌ی پیش از سرطانی شدن سلول‌ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند. بنابراین می‌تواند با تومورهای پوستی مقابله کند.
درست کردن قهوه
بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی، کافئین (اصلی‌ترین مولکول سازنده‌ی قهوه) خواصی دارد که با برخی از سرطان‌های پوست مقابله می‌کند. این ماده از سرعت رشد سلول‌هایی که به واسطه‌ی اشعه‌های ماورای بنفش آسیب دیده‌اند می‌کاهد.

پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیراً محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند.

برای این کار آن‌ها در ژن‌های موش‌ها تغییراتی ایجاد کردند تا میزان پروتئین مخصوصی به نام ART که در پوست وجود دارد را کاهش دهند.

سپس این موش‌ها را با موش‌های نرمال دیگر در معرض اشعه‌های ماورای بنفش قرار دادند.

در نهایت محققان ملاحظه کردند بعد از 19 هفته قرار گرفتن در معرض اشعه‌های ماورای بنفش، تومورهای پوستی موش‌هایی که در ژن آن‌ها تغییراتی ایجاد شده بود به میزان 69 درصد کاهش یافته و در واقع میزان ابتلا به سرطان‌های بدخیم در این موش‌ها نسبت به موش‌های نرمال چهار برابر کمتر بوده است.
پیش از این نیز محققان نقش موثر کافئین را در مقابله با برخی تومورها به اثبات رسانده بودند و اخیراً محققان دانشگاه واشنگتن روی مکانیسم حفاظتی کافئین مطالعاتی انجام دادند تا علت این ساز و کار را دریابند
محققان معتقدند کاهش پروتئین ART در بدن موش‌هایی که در ژن‌های‌شان تغییراتی صورت گرفته بود، باعث کاهش پیشرفت تومورها می‌شود.

در واقع این مولکول‌ها سلول‌ها را سرطانی می‌کنند اما کافئین این قدرت را دارد که در مرحله‌ی پیش از سرطانی شدن سلول‌ها، تأثیر این پروتئین خاص را خنثی کند. بنابراین می‌تواند با تومورهای پوستی مقابله کند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۳
peyman araghi

مهمترین فواید مصرف قهوه

9 فایده‌ی مصرف قهوه
قهوه
در خصوص قهوه شایعات زیادی وجود دارد اما باید بدانید که قهوه باعث لاغری و تقویت حافظه می‌شود، به هضم غذا کمک می‌کند، میگرن را تسکین می‌دهد و در پیشگیری از سرطان و پارکینسون موثر است.
قهوه
قهوه دانه خوراکی درختی از خانواده‌ی قهوه‌ها است که در تهیه مواد غذایی مختلف و همچنین انواع نوشیدنی استفاده می‌شود. گیاه قهوه معمولاً در نواحی گرمسیر رشد و پرورش می‌یابد. برای آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی مفید، مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

قهوه باعث تقویت حافظه می‌شود
قهوه سرشار از کافئین است و به همین دلیل سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود و برای همین امکان به خاطر سپردن مطالب را راحت‌تر می‌کند.
بر اساس پژوهشی که محققان روی 4197 زن انجام داده‌اند مصرف روزانه حداقل 3 فنجان قهوه خطر ابتلا به اضمحلال ذهنی را به میزان 30 درصد کاهش می‌دهد. این میزان از سن 80 سالگی حتی به 70درصد نیز می‌رسد. از طرف دیگر محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که مصرف آب کافئینه( معادل 5 فنجان قهوه در روز) حافظه‌ی موش‌های مبتلا به آلزایمر را بهبود می‌بخشد.

قهوه باعث کاهش وزن می‌شود
در بیشتر کرم‌های لاغری کافئین وجود دارد و این امر بی دلیل نیست. کافئین، لیپولیز یعنی چربی سوزی را فعال می‌کند. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که کافئین باعث تحریک ارگانیسمی می‌شود که کالری را می‌سوزاند بنابراین باعث از بین بردن چربی‌ها نیز می‌شود. نتیجه این که کافئین به عنوان عمده‌ترین ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی قهوه، کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به چای است
با وجود این که چای به عنوان نوشیدنیِ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها شهرت یافته است( خاصیت‌های ضد سرطانی و ضد پیری آن نیز از این امر ناشی می‌شود)، اما قهوه بسیار بیشتر از چای حاوی آنتی اکسیدان است. افراد بزرگ‌سال با نوشیدن قهوه، روزانه به طور متوسط 1300 میلی گرم آنتی اکسیدان جذب می‌کنند.
متخصصان تغذیه برای قهوه خورهای قهاری که روزانه بیش از 5 فنجان قهوه می‌نوشند توصیه می‌کنند مصرف لبنیات و مواد غذایی سرشار از کلسیم را بیشتر کنند
این در حالی است که میزان جذب آنتی اکسیدان‌ها با مصرف چای 294 میلی گرم تخمین زده شده است. در بررسی دیگری که محققان نروژی روی 61 نفر انجام داده‌اند، نشان داده است که یک فنجان قهوه حاوی 300 نوع از آنتی اکسیدان‌ها است. در هر فنجان قهوه 200 تا 550 میلی گرم آنتی اکسیدان وجود است.

قهوه سردرد را تسکین می‌دهد
آیا شما دچار سردرد یا میگرن هستید؟ برای خلاص شدن از این دردها هیچ نوشیدنی مانند یک فنجان قهوه موثر نیست. می‌پرسید چرا؟ اول به خاطر این که کافئین موجود در قهوه با گشاد شدن رگ‌ها و افزایش فشار خون که سردرد و میگرن به همراه دارد مقابله و به تنگ شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. دوم به این دلیل که کافئین به عنوان مطلوب‌ترین ضد درد، تأثیر مسکن‌هایی مثل آسپیرین، پاراستامول و…. را در خود دارد.

قهوه هضم غذا را آسان‌تر می‌کند
اگر چه معمولاً قهوه را به ایجاد مشکلات گوارشی متهم کرده‌اند اما دانشمندان خلاف این امر را به اثبات رسانده‌اند. محققان معتقدند خوردن 280 میلی لیتر قهوه هیچ گونه درد، حالت تهوع و نفخی به همراه ندارد. یک پژوهش دیگر که در سال 1990 روی نزدیک به 99 نفر انجام گرفت نشان داد 29 درصد شرکت کنندگان پس از مصرف قهوه از بهبودی ایجاد شده در گوارششان خبر دادند.

قهوه دوست استخوان‌ها
البته شایعاتی وجود دارد که قهوه باعث کلسیم زدایی از استخوان‌ها و در نتیجه ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. اما با مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میزان زایل شدن کلسیم جزئی است و مصرف متعادل قهوه تأثیر معناداری در احتمال شکستگی و پوکی استخوانی ندارد.
متخصصان تغذیه برای قهوه خورهای قهاری که روزانه بیش از 5 فنجان قهوه می‌نوشند توصیه می‌کنند مصرف لبنیات و مواد غذایی سرشار از کلسیم را بیشتر کنند.
قهوه
قهوه از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند
در سال 2009، محققان استرالیایی نشان دادند نوشیدن روزانه 1 فنجان قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 7 درصد کاهش و نوشیدن 3 یا 4 فنجان قهوه در روز این احتمال را 25 درصد کاهش می‌دهد.
پیش‌تر در سال 2006 ، تحقیقات صورت گرفته بر 29000 زن، نشان داده بود آن دسته از زن‌هایی که قهوه‌ی زیادی می‌نوشند 22 درصد کمتر با احتمال ابتلا به دیابت روبه رو می‌شوند. در همین سال پژوهش دیگری که روی 17413 نفر انجام گرفت، حاکی از آن بود که مصرف حداقل 3 فنجان قهوه در روز، 42 درصد خطر دیابتی شدن را کاهش می‌دهد.

قهوه از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند
این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. به همین دلیل قهوه از بروز سرطان پیشگیری می‌کند. محققان ژاپنی با آزمایش روی 61000 نفر خاطر نشان کردند که مصرف قهوه به میزان روزانه 1 فنجان، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد. یک پژوهش آمریکایی که در سال 2009 به چاپ رسید نیز مشخص کرده است مردانی که روزانه حداقل 6 فنجان قهوه نوشیده‌اند، 10 درصد کمتر در معرض پیشرفت سرطان پروستات بوده‌اند.

قهوه از بیماری پارکینسون پیشگیری می‌کند
بر اساس 2 پژوهش آمریکایی منتشر شده در سال 2001، قهوه می‌تواند از بروز بیماری پارکینسون پیشگیری کند. پژوهش نخست که روی بیش از 8000 نفر انجام گرفت، نشان می‌دهد میزان بالای کافئین( بیشتر از 4 فنجان در روز) خطر ابتلا به بیماری مذکور را کاهش می‌دهد. پژوهش دوم با مطالعه روی 200 بیمار مبتلا به پارکینسون نشان داد نزد افرادی که قهوه زیادی می‌نوشند، تأخیری در بروز علایم بیماری رخ داده است.
در نهایت این که در سال 2002، گردآوری نتایج 13 پژوهش انجام گرفته نشان داد که خطر پیشرفت این بیماری در میان مصرف کنندگان قهوه یک سوم کمتر بوده است. به عقیده‌ی دانشمندان کافئین سرعت از بین رفتن دوپامین در مغز( عامل بروز بیماری پارکینسون)را کاهش می‌دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۰۲
peyman araghi

کاپوچینو ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو ایتالیایی:

یک لیوانقهوه اسپرسو ،  یک لیوان شیر خنک و دارچین یا پودر کاکائو

روش تهیه کاپوچینو ایتالیایی :

کاپوچینو از پرطرفدارترین انواع قهوه است که مخصوص ایتالیایی ها است. اصولا کاپوچینو از قهوه اسپرسو تهیه میشود اما می توان از قهوه معمولی هم استفاده کرد.

ابتدا اسپرسو و یا قهوه معمولی را آماده نمایید اگر مایل به استفاده از قهوه معمولی هستید آنرا از مخلوط یک لیوان آب خنک و دو قاشق کوچک پودر قهوه و یک قاشق کوچک شکر تهیه کنید.

در هنگام این کار شیر را نیز گرم کرده و به هم بزنید تا کف کند. حالا قهوه را در لیوان بریزید ، نصف شیر گرم را به آن اضافه کرده و با قاشق کف شیر را روی قهوه تان بریزید. حالا می توانید با دارچین یا پودر قهوه آنرا تزیین نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۷
peyman araghi
 
ه عطر و بویش را از دست بدهد در اصطلاح می میرد و نوشیدن آن دلچسب نیست. عجب بوی شامه‌نوازی! انگار بوی قهوه می‌آید. 15 ـ 10 متر جلوتر یک کافی‌شاپ مدرن و شیک پذیرای مشتریان با انواع و اقسام قهوه است.

فکرش را کنید در یک عصر سرد زمستانی نوشیدن یک فنجان قهوه داغ ترک یا عرب اصیل معطر آن هم به همراه چند تکه کیک شکلاتی اسفنجی که بتواند برای مدت کوتاهی طعم مطبوع قهوه را در داخل دهان نگهدارد چقدر می چسبد!

اما پرسش های زیادی درباره این نوشیدنی پرسیده می شود. این که کافی میکس، کاپوچینو، اسپرسو و قهوه چه تفاوتی با هم دارند؟ فرق میان قهوه فوری با قهوه پودری معمولی و نسکافه در چیست و کافئین کدامیک بیشتر است؟ آیا مصرف پودرهای آماده کافی میکس که در بازار موجود است، توصیه می شود؟ این قهوه هایی که عبارت بدون کافئین روی آن قید شده، واقعا کافئین ندارد؟ چرا رنگ قهوه ها با هم متفاوت است؟ آیا قهوه از نظر خواص درجه بندی می شود؟ بیماران دیابتی می توانند هر نوع قهوه ای بخورند؟ اصلا ویژگی یک قهوه خوب چیست؟

دانه زرد رنگ قهوه، درون میوه های قرمز رنگ خام و بدبویی قرار دارد که پس از خار ج کردن آن از درون میوه، تخمیر و خشک و سپس برشته و به رنگ قهوه ای تیره در می آید و این روزها، آن را به صورت دانه کامل یا پودرشده در بازار می بینیم. با توجه به این که قهوه در چه کشور و چه منطقه ای کشت شده باشد، طعم و رنگ متفاوتی دارد و با توجه به روش یا دستگاهی که قهوه را دم می کنند و همچنین میزان شکر و شیری که به آن افزوده می شود، نام های مختلف اسپرسو، کاپوچینو، کافی میکس و... می گیرد.

قهوه فوری با قهوه معمولی چه فرقی دارد؟

این روزها در قفسه فروشگاه ها در میان انواع قهوه دانه ای، پودری یا کافی میکس شاهد انواع قهوه های فوری هستیم، اما این قهوه چه فرقی با قهوه معمولی دارد؟ دانه قهوه همچون دانه های دیگر حاوی فیبر نامحلول است؛ یعنی اگر دانه قهوه را آسیاب کرده و در آب بجوشانیم فیبر آن رسوب و رنگ قهوه در آب جوش حل می شود. حال اگر در صنعت با صافی رسوب را حذف و محلول حاصل را تبخیر، خشک و آسیاب کنند «قهوه فوری» به دست می آید که به محض ریختن آن در آب جوش، قهوه، آماده مصرف است.

البته رنگ انواع قهوه فوری ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و این موضوع به نوع قهوه و روش خشک کردن آن بستگی دارد و نشان دهنده فساد یا تعیین کننده کیفیت و طعم محصول نیست. اغلب قهوه های پودری معمولی عطر و طعم اصیل خود قهوه را می دهد، اما به دلیل آن که قهوه فوری طی فرآیند حرارتی تا حدودی عطر و طعم خود را از دست می دهد گاهی آن را با شیر، شکر، شکلات، فندق، کارامل یا کاپوچینو طعم دار می کنند.

قهوه های فوری یا نسکافه

قهوه را به دو صورت درست می‌کنند؛ با دُرد یا صاف نشده و بی درد یا صاف شده. قهوه عربی و قهوه ترک را با درد درست می‌کنند. قهوه عربی، سیاهرنگ و تلخ است، اما قهوه ترک، رنگی ترش و مزه ای متمایل به شیرینی دارد. اروپاییان اما معمولا درد قهوه را از آب آن جدا می‌کنند. به همین خاطر قهوه اروپایی همیشه درشت تر از قهوه عربی و ترک سائیده می‌شود.

قهوه برخلاف چای نیاز به دم کردن ندارد، چراکه ماده عطری، رنگی و موثر آن به محض تماس با آب جوش آزاد می‌شود. در نیمه دوم قرن بیستم، انواع قهوه فوری (instand coffee) نیز در بازار اروپا و آمریکا عرضه شد. این قهوه در واقع شیره تبخیر شده قهوه صاف و عصاره دانه قهوه است که نیازی به قهوه جوش ندارد و با حل کردن کمی از آن در یک فنجان آب جوش، قهوه آماده به دست می آید.

این نوع قهوه در آغاز مخالفان جدی در میان طرفداران قهوه داشت، چراکه قهوه نوشان حرفه ای معتقد بودند طعم و عطر واقعی این نوشیدنی در بسته بندی های قهوه فوری از دست می‌رود، اما امروز با پیشرفت فن آوری تولید قهوه فوری، دیگر فاصله میان‌کیفیت این دو نوع قهوه به کلی از میان رفته و حتی قهوه فوری طرفداران بیشتری پیدا کرده است، چراکه این نوع قهوه معمولا پس از سایش، پروسه تولید را طی می‌کند و در حقیقت به نوعی پرورده و خوش طعم می‌ شود.

اولین شرکتی که قهوه فوری را راهی بازار جهانی قهوه کرد، شرکت معروف Nestle بود. با ورود بسته های Nestle Coffee به ایران، اصطلاح نسکافه نیز میان علاقه مندان به نوشیدن قهوه رواج یافت. به این ترتیب اصطلاح نسکافه به نوعی اختراع ایرانیان قهوه نوش به حساب می‌آید.

تفاوت کافی میکس با قهوه و شیر قهوه

اما قهوه پودری چه تفاوتی با نسکافه دارد و آیا کافی میکس با شیر قهوه فرق می کند ؟ قهوه پودری، خالص و فقط از پودر دانه قهوه تهیه می شود، اما نسکافه یا همان کافی میکس (قهوه مخلوط) در صنعت از مخلوط قهوه فوری، شیرخشک، پودر شکر و برخی افزودنی های دیگر تهیه و پس از حل شدن در آب جوش بسرعت آماده مصرف می شود.

پودر آماده کافی میکس چون حاوی شکر، خامه و چربی است کالری بالایی داشته و مصرف زیاد آن توصیه نمی شود و چون برخی انواع آن حاوی مواد نگهدارنده است می تواند موجب بروز حساسیت در افراد مستعد شود و بهتر است نسکافه با میزان کم شکر به همراه شیر کم چرب و قهوه تازه و اصیل به صورت خانگی تهیه شود.

اما آیا شیر قهوه با کافی میکس فرق می کند؟ در پاسخ باید گفت بله. شیر قهوه معمولا از ترکیب شیر و قهوه تهیه می شود و بدون شکر است، اما نسکافه های آماده همه حاوی شکر بوده و در نتیجه مبتلایان به دیابت مجاز به مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی قهوه نیستند. البته کافی میکس بدون شکر با عبارت «sugar free» و کم چرب با عبارت «low fat» که روی بسته بندی آن قید شده برای بیماران دیابتی، مبتلایان به چربی خون و اضافه وزن و البته برای افراد سالم در بازار موجود است که یا طعم تلخ دارد و فقط از دو ترکیب شیر و قهوه تهیه شده است یا آن که مزه شیرین داشته و قند مصنوعی جایگزین شکر آن شده است که انواع کافی میکس های تلخ (بدون شکر مصنوعی) گزینه مناسب تری است که دیابتی ها بهتر است با مشورت پزشک از این نوشیدنی استفاده کنند.

لازم است بدانید اگر کافی میکس بدون شکر را انتخاب می کنید، گمان نکنید که بدون کالری است، زیرا شیرخشک و خامه آن کالری زاست و حتی انواع کم چرب آن هم میزانی کالری دارد، اما قهوه خالص تقریبا بدون کالری است.

کافئین قهوه فوری کمتر است

به گفته متخصصان علوم غذایی میزان کافئین قهوه فوری، کمتر از قهوه معمولی است و هر دو فنجان قهوه فوری به اندازه یک فنجان قهوه معمولی کافئین دارد. البته لازم است بدانید مقدار کافئین یک فنجان قهوه همیشه ثابت نیست، زیرا به نوع، شیوه دم کردن و میزان پودر آن بستگی دارد. تحقیقات نشان داده است از آن جا که بیش از پنج تا شش ساعت طول می کشد تا کافئین قهوه از بدن دفع شود نوشیدن یک فنجان آن هنگام عصر، بر خواب شبانه تاثیر می گذارد.

چه افرادی نباید قهوه و نسکافه بخورند؟

از آنجا که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی شود. نتایج برخی تحقیقات نشان داده است کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می شود و می تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی خوابی، تحریک پذیری، امتناع از شیرخوردن و عصبی شدن شیرخوار شود و چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه شدن در بدن نوزاد می ماند و عوارض بیشتری را به جا می گذارد.

همچنین کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند، افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند و زنانی که در سینه خود غده فیبروکیستیک دارند نباید زیاد قهوه بنوشند. قهوه به دلیل کافئین، اثر داروهای ضد درد را افزایش می دهد و انواعی که عبارت بدون کافئین روی بسته بندی آن قید شده می تواند حاوی اندکی کافئین باشد. بر اساس تحقیقات، کافئین موجود در یک فنجان قهوه بدون کافئین، پنج تا ده برابر کمتر از قهوه معمولی است.

چه قهوه ای بخریم؟

ـ هر چه دانه قهوه بزرگ تر باشد، طعم بهتری دارد و اگر خواستید قهوه پودر شده بخرید توجه کنید که روی بسته بندی اش عبارت AA درج شده باشد. این عبارت نشان می دهد که پودر قهوه از دانه های درشت تهیه شده است.

ـ قهوه ای که رنگ تیره شفاف و طعم تلخ تری داشته باشد مرغوب و اصیل تر است. دقت کنید قهوه پودری زمان دم کشیدن باید کمی روغن پس دهد و مزه آن تلخ باشد. قهوه های ناخالص و بی کیفیت رنگ روشن کدر و طعم خاک و آنهایی که کهنه و تاریخ گذشته اند کمی بوی آرد نخودچی می دهند.

ـ هیچ گاه قهوه را زودتر از موعد تهیه نکنید که بخواهید آن را دوباره گرم کنید، زیرا مثل چای جوشیده طعم آن بر می گردد. اگر قهوه عطر و بویش را از دست بدهد در اصطلاح می میرد و نوشیدن آن دلچسب نیست.

ـ وقتی قهوه را در آب سرد حل کردید روی شعله ملایم بگذارید تا به جوش آید و کف کند. ابتدا کف روی قهوه و سپس قهوه را در فنجان ریخته و میل کنید.

ـ هر چه قهوه بیشتر بجوشد غلیظ تر و کافئین و رنگ بیشتری از آن خارج می شود. شیوه دم کردن قهوه و ترکیباتی که به آن افزوده می شود می تواند خواص قهوه را کم یا زیاد کند.

ـ دانه قهوه در محیط خشک و خنک تا یک سال، ولی پودر قهوه باید سریع تر و ظرف مدت یک ماه مصرف شود. انواع نسکافه هم تا شش ماه قابلیت نگهداری دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۴
peyman araghi

هنر لاته گامی فراتر است. اول و مهمتر از هرچیز این است که فقط از قهوه استفاده نمی‌کنیم و همیشه کمی شیر هم اضافه می‌کنیم. انتخاب ها و روش های ترکیب بی پایان هستند. این تنوع انتخاب در کنار دانش این امر به شما اجازه می‌دهد که سلیقه هر فردی را ارضا کنید؛ طعم بیشتر یا کمتر قهوه، فنجانی قوی یا بسیار لطیف؟ طعمی معتدل یا لاته ای خامه ای برای گرم شدن؟ اسپرسو ماکیاتویی با شیر کف کرده؟ یک لاته ماکیاتو بی نظیر سه لایه؟ برای هر سلیقه ای، انتخابی هست.
اما هنر لاته چیست؟ فرمی از هنر که شامل شیر و قهوه می‌شود، هرچند پیچیدگی های بیشتری از تکنیک های ریختن (Pouring) حرفه ای در خود دارد. هنر، در کل روند تهیه کردن آن جاریست.
بیایید از ابتدا شروع کنیم: در قدم اول، این هنر با طعم و بافت احاطه شده. بعدی جنبه های بصریست که نیازمند خلاقیت است. برای ارائه یک هنر لاته‌ی زیبا و خوش مزه، باید از نوع درستی از قهوه و شیر استفاده شود، چه برای ایجاد بهترین کف فرآوری شده باشد چه نه. نوع درست قهوه دارای طعم، رنگ و غلظت مناسب است و همچنین بافت لایه فوم اسپرسو می بایست بی نقص باشد. علاوه بر این شاید بهتر باشد از قهوه تازه بو داده شده استفاده نشود(مگر اینکه توسط باریستا به خوبی میزان شود)، چراکه عکس العمل آزادسازی گاز را در فنجان ایجاد می‌کند، گرچه می‌بایست در حدی نیز تازه باشد که تمامی عطر خود را از دست نداده باشد. آزادسازی گاز تا حدی روی بافت شیر تاثیر می‌گذارد که سطح فنجان فرو می‌ریزد. اگر بافت لایه خامه ای اسپرسو دارای غلظت نامناسب باشد، در زمان ریختن در فنجان قابل مشاهده خواهد بود، خصوصاً در طرح های پیچیده تر. رنگ اسپرسو نیز برای ایجاد کنتراست با رنگ شیر است و در نتیجه بهتر است قهوه ای مایل به قرمز عمیق باشد که وابسته به انتخاب دانه های قهوه است. اگر همه این شرایط برآورده شود، لمس نهایی می تواند با ریختن شیر کاملا کف کرده انجام شود. رسیدن به کمال، در طعم و زیبایی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۱۲
peyman araghi


باریستا کیست ؟

عطر، بافت، نکته سنجی، غلظت، گرما، خلاقیت، مهارت… هنرمندی مشتاق که با این ترکیبات جادو می‌کند را باریستا گویند. هرکسی که قادر به ارائه فنجانی بی نقص باشد، تاج باریستا را بر سر خواهد گذاشت.
باریستا کسیست که در زمینه ترکیب کردن قهوه و شیر و همچنین روش های مختلف دم کردن قهوه به استادی رسیده باشد. موارد بسیاری بیش از آنچه به نظر می‌رسد در این امر دخیل‌ هستند. دانش و تخصص وی در خصوص قهوه می‌تواند تا اصالت و کیفیت کاشت آن پیش رود. صرف نظر از کیفیت دانه های کاشته شده، هر محصولی که برداشت می‌شود متفاوت است. مانند درست کردن شراب، برداشتی موفق، قهوه ای با کیفیت و خوش طعم را تولید می کند، و برداشتی بی ملاحظه کیفیتی ناامیدکننده از لحاظ تعادل و طعم ایجاد کرده و یا حتی در برخی موارد باعث می‌شود قهوه برداشت شده غیرقابل استفاده گردد.
علاوه بر این، یک بارسیتای حرفه ای، می داند که چگونه قهوه خود را با توجه به مشتریان و نوع مصرف انتخاب کند. قهوه ای با بهترین طعم و در بهترین و خالص ترین فرم خود، شاید به خوبی با شیر یا نوشیدنی های الکلی ترکیب نشود. نه فقط زمانی که از دستگاه اسپرسو استفاده می‌شود، بکله در هریک از روش های دم کردن قهوه، متغیرهای بسیار زیادی در خصوص طعم آن وجود دارد و کاملا طبیعی است که هر بار که قهوه دم شود دارای ویژگی های کیفیتی متفاوتی باشد.
با ترکیب درست هریک از ترکیبات (قهوه و شیر) که به خوبی آماده شده باشند، فنجان بی نقص خود را خلق می‌کنید. نتیجه آن صرفاً یک فنجانی که طعم شیر یا قهوه دهد نیست بلکه طعمی کلی با کاراکتری خاص و بافتی متمایز خواهد بود.
یک باریستا دائماً در حال جستجوی بهتر و بیشتر است؛ کنترل بیشتر، تکنیک های ریختن بهتر، پایداری بهتر و بالاخص دانشی بیشتر برای بهینه سازی فنجان. قهوه (در ترکیب با شیر یا دیگر مواد) دامنه بسیار وسیعی از انتخاب ها را ایجاد می‌کند. هرچه باریستا مهارت خود را به حد بالاتری رسانده باشد، نتیجه خوش طعم تر و بی نظیر تری را ایجاد خواهد کرد.
تخصص یک باریستا می تواند از مهارت در دم کردن فنجانی بی نقص و بخار دادن شیر گرفته تا فهم کامل اصالت و منطقه ای که قهوه در آن کاشت شده و بو دادن دانه های آن و تمامی قدم های لازم بعدی برای ساختن فنجانی عالی (چه از دستگاه اسپرسو استفاده کند و چه از تکنیک های دیگر دم کردن قهوه) متغیر باشد. بطور طبیعی باریستا اگر در تمامی وجوه کار خود مهارت و دانش بیشتری داشته باشد، می‌تواند در راضی نگاه داشتن مشتریان خود و خلق کردن آرزوهای آنان توفیق بیشتری داشته باشد.
فنجان بی نقص و عالی قهوه خلق نخواهد شد مگر با عشق و احترام و دانش کافی نسبت به تمامی مواد تشکیل دهنده آن. آیا محصول نهایی نتیجه دانش کامل از تمامی مراحل میان کاشت قهوه تا رسیدن به فنجان است یا همکاری بی نقص با شرکای
مناسب؟! همین که قهوه نیز استادانه در فنجان ریخته شود، یعنی همه مراحل درست انجام شده است.

یک فنجان قهوه عالی بدون عشق و احترام و علم و مواد تشکیل دهنده مناسب به وجود نمی آید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۴
peyman araghi


طرز تهیه اسنک پنیر

مواد لازم :

پنیرخامه ای

۲۰۰ گرم

گردو

۵۰ گرم

سبزی خوردن

۱۰۰ گرم

پودرسیر،آویشن و نمک و فلفل

به میزان لازم

کره

۵۰ گرم

نان تست

۱ عدد

پنیرپیتزا

۱۰۰ گرم

طرز تهیه اسنک پنیر:

ابتدا در ظرفی پنیرخامه ای و گردوی خرده شده و سبزی را همراه با پنیرپیتزا، پودر سیر و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از مخلوط کرن تمام مواد را روی نان تست قرار داده و یک نان دیگر روی مواد قرار می دهیم.

سپس دو طرف نان را به کمی کره آغشته کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در دستگاه ماکروویو  که از قبل آن را روشن کرده ایم قرار می دهیم تا کاملا دو طف نان برشته شود . سپس با چاقو اسنک را از وسط به دونیم تقسیم کرده و سپس آن را سرو کنید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۵۳
peyman araghi

هنر لاته گامی فراتر است. اول و مهمتر از هرچیز این است که فقط از قهوه استفاده نمی‌کنیم و همیشه کمی شیر هم اضافه می‌کنیم. انتخاب ها و روش های ترکیب بی پایان هستند. این تنوع انتخاب در کنار دانش این امر به شما اجازه می‌دهد که سلیقه هر فردی را ارضا کنید؛ طعم بیشتر یا کمتر قهوه، فنجانی قوی یا بسیار لطیف؟ طعمی معتدل یا لاته ای خامه ای برای گرم شدن؟ اسپرسو ماکیاتویی با شیر کف کرده؟ یک لاته ماکیاتو بی نظیر سه لایه؟ برای هر سلیقه ای، انتخابی هست.
اما هنر لاته چیست؟ فرمی از هنر که شامل شیر و قهوه می‌شود، هرچند پیچیدگی های بیشتری از تکنیک های ریختن (Pouring) حرفه ای در خود دارد. هنر، در کل روند تهیه کردن آن جاریست.
بیایید از ابتدا شروع کنیم: در قدم اول، این هنر با طعم و بافت احاطه شده. بعدی جنبه های بصریست که نیازمند خلاقیت است. برای ارائه یک هنر لاته‌ی زیبا و خوش مزه، باید از نوع درستی از قهوه و شیر استفاده شود، چه برای ایجاد بهترین کف فرآوری شده باشد چه نه. نوع درست قهوه دارای طعم، رنگ و غلظت مناسب است و همچنین بافت لایه فوم اسپرسو می بایست بی نقص باشد. علاوه بر این شاید بهتر باشد از قهوه تازه بو داده شده استفاده نشود(مگر اینکه توسط باریستا به خوبی میزان شود)، چراکه عکس العمل آزادسازی گاز را در فنجان ایجاد می‌کند، گرچه می‌بایست در حدی نیز تازه باشد که تمامی عطر خود را از دست نداده باشد. آزادسازی گاز تا حدی روی بافت شیر تاثیر می‌گذارد که سطح فنجان فرو می‌ریزد. اگر بافت لایه خامه ای اسپرسو دارای غلظت نامناسب باشد، در زمان ریختن در فنجان قابل مشاهده خواهد بود، خصوصاً در طرح های پیچیده تر. رنگ اسپرسو نیز برای ایجاد کنتراست با رنگ شیر است و در نتیجه بهتر است قهوه ای مایل به قرمز عمیق باشد که وابسته به انتخاب دانه های قهوه است. اگر همه این شرایط برآورده شود، لمس نهایی می تواند با ریختن شیر کاملا کف کرده انجام شود. رسیدن به کمال، در طعم و زیبایی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۱۲
peyman araghi


باریستا کیست ؟

عطر، بافت، نکته سنجی، غلظت، گرما، خلاقیت، مهارت… هنرمندی مشتاق که با این ترکیبات جادو می‌کند را باریستا گویند. هرکسی که قادر به ارائه فنجانی بی نقص باشد، تاج باریستا را بر سر خواهد گذاشت.
باریستا کسیست که در زمینه ترکیب کردن قهوه و شیر و همچنین روش های مختلف دم کردن قهوه به استادی رسیده باشد. موارد بسیاری بیش از آنچه به نظر می‌رسد در این امر دخیل‌ هستند. دانش و تخصص وی در خصوص قهوه می‌تواند تا اصالت و کیفیت کاشت آن پیش رود. صرف نظر از کیفیت دانه های کاشته شده، هر محصولی که برداشت می‌شود متفاوت است. مانند درست کردن شراب، برداشتی موفق، قهوه ای با کیفیت و خوش طعم را تولید می کند، و برداشتی بی ملاحظه کیفیتی ناامیدکننده از لحاظ تعادل و طعم ایجاد کرده و یا حتی در برخی موارد باعث می‌شود قهوه برداشت شده غیرقابل استفاده گردد.
علاوه بر این، یک بارسیتای حرفه ای، می داند که چگونه قهوه خود را با توجه به مشتریان و نوع مصرف انتخاب کند. قهوه ای با بهترین طعم و در بهترین و خالص ترین فرم خود، شاید به خوبی با شیر یا نوشیدنی های الکلی ترکیب نشود. نه فقط زمانی که از دستگاه اسپرسو استفاده می‌شود، بکله در هریک از روش های دم کردن قهوه، متغیرهای بسیار زیادی در خصوص طعم آن وجود دارد و کاملا طبیعی است که هر بار که قهوه دم شود دارای ویژگی های کیفیتی متفاوتی باشد.
با ترکیب درست هریک از ترکیبات (قهوه و شیر) که به خوبی آماده شده باشند، فنجان بی نقص خود را خلق می‌کنید. نتیجه آن صرفاً یک فنجانی که طعم شیر یا قهوه دهد نیست بلکه طعمی کلی با کاراکتری خاص و بافتی متمایز خواهد بود.
یک باریستا دائماً در حال جستجوی بهتر و بیشتر است؛ کنترل بیشتر، تکنیک های ریختن بهتر، پایداری بهتر و بالاخص دانشی بیشتر برای بهینه سازی فنجان. قهوه (در ترکیب با شیر یا دیگر مواد) دامنه بسیار وسیعی از انتخاب ها را ایجاد می‌کند. هرچه باریستا مهارت خود را به حد بالاتری رسانده باشد، نتیجه خوش طعم تر و بی نظیر تری را ایجاد خواهد کرد.
تخصص یک باریستا می تواند از مهارت در دم کردن فنجانی بی نقص و بخار دادن شیر گرفته تا فهم کامل اصالت و منطقه ای که قهوه در آن کاشت شده و بو دادن دانه های آن و تمامی قدم های لازم بعدی برای ساختن فنجانی عالی (چه از دستگاه اسپرسو استفاده کند و چه از تکنیک های دیگر دم کردن قهوه) متغیر باشد. بطور طبیعی باریستا اگر در تمامی وجوه کار خود مهارت و دانش بیشتری داشته باشد، می‌تواند در راضی نگاه داشتن مشتریان خود و خلق کردن آرزوهای آنان توفیق بیشتری داشته باشد.
فنجان بی نقص و عالی قهوه خلق نخواهد شد مگر با عشق و احترام و دانش کافی نسبت به تمامی مواد تشکیل دهنده آن. آیا محصول نهایی نتیجه دانش کامل از تمامی مراحل میان کاشت قهوه تا رسیدن به فنجان است یا همکاری بی نقص با شرکای
مناسب؟! همین که قهوه نیز استادانه در فنجان ریخته شود، یعنی همه مراحل درست انجام شده است.

یک فنجان قهوه عالی بدون عشق و احترام و علم و مواد تشکیل دهنده مناسب به وجود نمی آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۰۹
peyman araghi


 اسنک را هم می توان به عنوان میان وعده  و هم به عنوان یک وعده ی غذایی میل نمود، اسنک را مواد مختلفی می توان درست کرد که در این بخش از سایت آکاایران شما را با طرز تهیه انواع اسنک آشنا می کنیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

اسنک,طرز پخت اسنک سمبوسه,اسنک سمبوسه

اسنک,طرز پخت اسنک سمبوسه,اسنک سمبوسه,طرز تهیه اسنک سمبوسه,روش تهیه اسنک سمبوسه,آموزش پخت اسنک سمبوسه,مواد لازم برای اسنک سمبوسه,اسنک سمبوسه خوشمزه,دستور پخت اسنک سمبوسه,زمان پخت اسنک سمبوسه,اسنک گوشت,اسنک مرغ,اسنک کالباس,اسنک اسفناج,اسنک چیست,اسنک مرغ و قارچ,انواع ساندویچ

 اسنک

طرز پخت اسنک سمبوسه

 

مواد لازم برای آشپزی

  :
* سیب زمینی پخته شده ۱ عدد
* گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
* پیازسرخ شده ۱ عدد
* گشنیز خرد شده ۷۰ گرم
* ادویه ( دانه تخم گشنیز
* زیره سبز ، فلفل قرمز ، زردچوبه )به میزان لازم
* روغن به میزان لازم
* پنیر موتزارلا رنده شده ۱۵۰ گرم
* نان تست به تعداد لازم
* کره ۵۰ گرم

 


روش تهیه :
پیاز را همراه کمی روغن در تابه تفت می دهیم سپس گوشت را همراه ادویه ها خوب تفت می دهیم بعد سیب زمینی را که پخته بودیم را با چنگال له می کنیم و به مواد همراه با سبزی خرد شده اضافه می کنیم سپس در ظرفی مواد را با هم مخلوط می کنیم سپس از مواد در میان دوتکه از نان ها قرار داده و بعد مقداری کره روی سطح نان ها می مالیم و در دستگاه فر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه قرار می دهیم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۰۴
peyman araghi

برترین ها: میلک‌شیک یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه است که در هر فصل از سال می توان از آن لذت برد.  شِیک‌ها در انواع و طعم های مختلف درست می شوند. برای آشنایی با طرز تهیه انواع میوه ای و شکلاتی آن، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

میلک شیک  M and M



تعداد: 4 نفر

مواد لازم

•    بستنی شکلاتی: 4 اسکوپ
•    شیر: یک فنجان
•    اسمارتیز M&M: 01 تا 15 عدد

روش تهیه

1.    ابتدا بستنی شکلاتی و شیر را داخل پارچ مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید تا یک‌نواخت شود، سپس‌ مقداری M&M به آن اضافه کرده و فقط به‌مدت 3 ثانیه مخلوط کنید که شکلات‌ها کاملا پودر نشود.

2.    بعد از آن مایه را در لیوان بریزید و چند عدد از M&Mها را برای تزئین روی لیوان بگذارید.


میلک شیک نوتلا



تعداد: یک لیوان بزرگ

مواد لازم

•    بستنی وانیل: 4 اسکوپ  
•    شیر: یک فنجان
•    خامه : یک قاشق غذاخوری
•    کارامل: یک قاشق غذاخوری
•    شکلات نوتلا: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

1.    مواد گفته شده را درون پارچ میکسر ریخته و به مدت یک دقیقه کاملا میکس کنید. از شکلات نوتلا و توت‌فرنگی برای تزئین آن استفاده کنید.


شیک توت فرنگی



مواد لازم


•    توت فرنگی 450 گرم (برش های درشت)
•    بستنی وانیلی 4 فنجان
•    شیر 3/4 فنجان

طرز تهیه

•    توت فرنگی ها را داخل مخلوط کن بریزید. به مدت 1 دقیقه با سرعت زیاد مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود. هر از گاهی دستگاه را متوقف کنید و هم بزنید.

•    پوره را داخل یک ظرف دیگر بریزید. ظرف مخلوط کن را بشویید.

•    بستنی و شیر را داخل مخلوط کن بریزید. به مدت 2 دقیقه با سرعت زیاد مخلوط کنید تا خامه ای و یکدست شود.

•    زمانی که خواستید سرو کنید، 1/4 فنجان بستنی هم‌زده، 1/3 فنجان پوره توت فرنگی و بعد 1/4 فنجان دیگر بستنی هم‌زده را اضافه کنید.


شیک طالبی



مواد لازم


•    طالبی: یک عدد متوسط
•    یخ: 2 لیوان خردشده
•    بستنی طالبی: 2 لیوان
•    خامه: 150 گرم
•    شکر: به میزان دلخواه

روش تهیه

1.    ابتدا نیمی از طالبی را خرد کرده یا با اسکوپ به صورت توپی درمی‌آوریم. سپس بقیه طالبی، خامه و یخ را با مقدار خیلی کمی آب سرد و مقدار دلخواه شکر داخل مخلوط کن می‌ریزیم و همه را با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.

2.    مواد را داخل لیوان‌هایی بلند تقسیم کرده و داخل آن‌ها را با تکه‌های طالبی و چند اسکوپ بستنی طالبی پر می‌کنیم. در نهایت کنار لیوان را با یک برش طالبی تزئین می‌کنیم.


میلک شیک توت فرنگی



مواد لازم


•    بستنی توت فرنگی: 4 اسکوپ
•    شیر: نصف لیوان
•    توت فرنگی: یک عدد

روش تهیه

1.    بستنی و شیر را درون مخلوط کن ریخته و به مدت یک دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس آن را داخل لیوان بریزید و با یک توت فرنگی تزیینش کنید. توجه داشته باشید که میلک شیک به دست آمده، شل یا خیلی سفت نشود.


میلک شیک پینات چیز



مواد لازم


•    بستنی وانیل: چهار اسکوپ
•    کره بادام‌زمینی: یک قاشق چایخوری
•    پنیر خامه‌ای: یک عدد (کوچک)

روش تهیه

1.    تمامی مواد را درون مخلوط کن ریخته و تا یک دست شدن مواد آن را خوب مخلوط کنید (حدود یک دقیقه). مقداری کره و بادام زمینی را برای تزیین به دور لیوان زده و میلک شیک به دست آمده را درون لیوان بریزید. در صورت تمایل می‌توانید از گل خامه نیز  استفاده کنید.


میلک‌شیک موز و کره بادام زمینی



مواد لازم برای 4 نفر


•    بستنی: 4 اسکوپ
•    کره بادام‌زمینی: یک قاشق چای‌خوری
•    موز: نصف یک عدد
•    شیر: یک فنجان

روش تهیه

1.    مواد را به صورت کامل درون مخلوط‌کن ریخته و به مدت یک دقیقه میکس کنید. برای تزئین مقداری کره بادام‌زمینی را درون دیواره لیوان بمالید و سپس نوشیدنی را درون لیوان ریخته و روی نوشیدنی را با چند تکه کوچک موز تزئین کنید.


شیک گیلاس



مواد لازم


•    گیلاس: 8 تا 10 عدد
•    بستنی توت‌فرنگی: 4 اسکوپ
•    شیر: نصف فنجان

روش تهیه

1.    مواد را درون پارچ میکسر ریخته و با سرعت پایین و تازمان  یکدست شدن نوشیدنی که حدود 30 تا 45 ثانیه زمان می‌برد، مواد را مخلوط کنید.


میلک‌شیک انبه طالبى



مواد لازم‌


•    بستنی وانیلی: 4 اسکوپ
•    انبه: یک قاشق غذاخوری
•    طالبی: 100 گرم
•    شیر: یک فنجان

روش تهیه

1.    مواد گفته شده را درون پارچ مخلوط‌کن ریخته و به مدت 30 ثانیه میکس کنید. توجه داشته باشید که نوشیدنی‌تان خیلی سفت یا شل نشود که به راحتی خورده شود.


میلک‌شیک شکلات



مواد لازم‌


•    بستنی وانیلی: 4 اسکوپ
•    پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری
•    شیر: یک فنجان
•    شکلات سفید: یک قاشق غذاخوری به صورت خرد شده

روش تهیه

1.    بستنی وانیلی را به همراه شیر و پودر کاکائو درون پارچ مخلوط‌کن ریخته و تا یکدست شدن میلک‌شیک آن را مخلوط کنید. سپس خرده‌های شکلات سفید را به آن اضافه کنید و فقط 2 بار دکمه مخلوط‌کن را فشار دهید تا خرد شوند.


میلک شیک گلابی



مواد لازم برای 3 نفر


•    گلابی : یک عدد
•    بستنی شکلاتی : 300 میلی لیتر
•    شیر : 1/4 پیمانه
•    شکلات صبحانه : یک قاشق چایخوری

روش تهیه

1.    گلابی را پوست کنده و دانه‌های آن را خارج کنید.

2.    سپس به قطعات کوچک خرد کنید و با بستنی شکلاتی، شیر و شکلات صبحانه در مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید.


میلک شیک شکلات داغ



مواد لازم


•    شیر سرد: 200 میلی‌لیتر
•    بستنی شکلاتی: 3 اسکوپ یا 3 قاشق غذا‌خوری پر
•    بستنی وانیلی: یک اسکوپ یا یک قاشق غذا خوری پر
•    خامه صبحانه: 2 قاشق غذا‌خوری

دستور تهیه

1.    شیر را درون شیرجوش بریزید و روی حرارت کم بگذارید تا کمی گرم شود، سپس 2‌ اسکوپ بستنی شکلاتی را به آن اضافه کنید وهم بزنید تا یک نوشیدنی کف‌دار به‌دست آورید. بعد از این‌که خوب کف کرد و داغ شد آن را درون لیوان بلوری بلند بریزید و اول یک اسکوپ بستنی وانیل به آن اضافه کنید و بعد یک اسکوپ دیگر بستنی شکلاتی و در آخر روی آن را با خامه بپوشانید و از آن لذت ببرید.


معجون شکلاتی- آجیلی



مواد لازم


•    بستنی شکلاتی: 4 اسکوپ یا 4 قاشق غذا خوری‌پر
•    پودر کاکائو
•    شکلات تکه‌ای
•    مغز بادام درختی: 7-6 عدد

طرز تهیه

1.    ابتدا درون یک بشقاب پودر کاکائو ریخته و تعداد 4-3 عدد از بادام‌ها را پودر کرده و با پودر کاکائو مخلوط کنید. بستنی شکلاتی را به وسیله اسکوپ بستنی کاملا گرد در آورده و درصورتی که اسکوپ در دسترس ندارید، 4‌ قاشق غذا خوری بستنی شکلاتی را با دست تمیز گرد درست کرده و کل آن‌ها را به مخلوط فوق آغشته کنید و به‌مدت نیم ساعت درون فریزر بگذارید.

2.    سپس بستنی‌ها را از فریزر در آورده و یک مرتبه دیگر در مخلوط پودر کاکائو و بادام بلغتانید و به‌مدت 20 دقیقه دیگر درون فریزر بگذارید.

3.    در آخر آن‌ها را از فریزر در آورده‌، درون یک بشقاب دسر خوری سرو کرده و روی آن را با بادام‌های باقی مانده و تکه‌های شکلات تزیین کرده و میل کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۴۰
peyman araghi