کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

تهیه امریکانو

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۵۸ ب.ظ

 

تاریخچه امریکانو

اولین آمریکانو در حدود جنگ جهانی دوم به وجود آمد، یک سرباز آمریکایی در اروپا تلاش کرد تا قهوه‌یی با ترکیب آب براساس ذائقه خود درست کند و از همان موقع آمریکانو به عنوان یک قهوه‌ی شناخته شده در اروپا و آمریکا شناخته شد.

 

نوشیدنی کافی امریکانو

امریکانو یک نوشیدنی گرم بر پایه قهوه اسپرسو است که در همه دنیا مخصوصا در آمریکا بسیار پرطرفدار است.
یک کافی آمریکانو یک شات اسپرسو است با که آبِ جوش مخلوط می‌شود. یعنی اگر اسپرسو شما زیاد از حد برایتان غلیظ است به همان نسبت روی آن آب‌جوش بریزید تا یک قهوه آمریکانو داشته باشید.

معمولا آمریکانو را در لیوان یا ماگی بزرگتر از فنجان‌های معمول می‌نوشند.

 

طرز تهیه کافی امریکانو -

مواد لازم :

  • یک فنجان قهوه اسپرسو
  • آب جوش به میزان دلخواه

طرز تهیه :

برای تهیه قهوه امریکانو کافیست بوسیله ی اسپرسو ساز برقی یا اسپرسو ساز های رو گازی یک فنجان قهوه اسپرسو غلیظ تهیه کنید و به میزانی به آن آب جوش اضافه کنید.

نسبت اسپرسو و آب جوش در آمریکانو به صورت یک به یک است اما می‌توانید بر اساس ذائقه آنرا تغییر دهید. در برخی جاها نسبت این دو را یک سوم اسپرسو و دو سوم آب‌جوش در نظر می‌گیرند.

برای اینکه یک دابل آمریکانو داشته باشید از دابل شات اسپرسو استفاده کنید، یعنی مقدار اسپرسو آماده شده خود را دو برابر در نظر بگیرید.

 

در حاشیه

  • در آمریکا ترتیب اضافه‌ کردن آب و اسپرسو چندان اهمیتی ندارد و با هر ترتیبی که این دو با هم ترکیب شوند٬ حاصل را به‌عنوان آمریکانومی‌شناسند. در حالی‌که بسیاری٬ قهوه‌ای که از اضافه کردن اسپرسو روی آب داغ به‌دست می‌آید را لانگ بلک (Long Black) می‌خوانند.
  • وجه افتراقریسترتو و لانگو با آمریکانو و لانگ بلک به مدت زمان قهوه‌گیری (extraction) مربوط می‌شود.
  • در ایالت‌های غربی آمریکا٬ آمریکانویی که به نسبت ۱ به ۱ درست شده باشد راایتالیانو می‌خوانند.
  • آمریکانو را معمولا در ماگ‌ها و فنجان‌های سرامیکی ۶ اونسی یا ۱۸۰ میلی‌لیتری سرو می‌کنند.
  • در بعضی کافی‌شاپ‌های ایران٬ آمریکانو را به اشتباه معادل با قهوه دمی فیلتری (که با دستگاه‌های معمولی قهوه‌ساز آماده می‌شود و به قهوه فرانسه معروف است) در نظر می‌گیرند. قهوه دمی و آمریکانو ممکن است از نظر غلظت و حجم شبیه به‌هم باشند، اما طعم کاملا متفاوتی دارند و روش تهیه آن‌ها این دو قهوه را به کلی از یکدیگر متمایز می‌کند.

 

همان طور که چای سرد نوشیدنی مورد علاقه برخی چای دوستان در فصل‌های گرم سال محسوب می‌شود، بعضی از علاقمندان به قهوه نیز ترجیح می‌دهند تا نیاز بدنشان به کافئین در این فصل را با نوشیدن انواع قهوه سرد جبران کنند. آیس‌آمریکانو یکی از انواعِ مرسوم این نوشیدنی‌هاست که این روزها در بسیاری از کافه‌های شهر نیز سرو می‌شود، این نوشیدنی سرد بر پایه اسپرسو تهیه می‌شود، مقدار آن مانند آمریکانو نسبتا زیاد است.

 

طرز تهیه -

برای تهیه آیس‌ آمریکانو مقدار دو شات اسپرسو داغ را درون یک لیوان بزرگ که قبلا درون آن چند قطعه یخ ریخته‌اید اضافه کنید، چند قطعه یخ دیگر به لیوان اضافه کنید و سپس لیوان را با آب سرد پر کنید، معمولا نسبت اسپرسو به آب، یک به سه است. در آخر کمی اسپرسو و آب‌سرد و یخ را با هم مخلوط کنید.

معمولا آیس‌آمریکانو را درون لیوان‌های شیشه‌ای سرو می‌کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی