کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

باریستا کیست ؟

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۰۹ ب.ظ


باریستا کیست ؟

عطر، بافت، نکته سنجی، غلظت، گرما، خلاقیت، مهارت… هنرمندی مشتاق که با این ترکیبات جادو می‌کند را باریستا گویند. هرکسی که قادر به ارائه فنجانی بی نقص باشد، تاج باریستا را بر سر خواهد گذاشت.
باریستا کسیست که در زمینه ترکیب کردن قهوه و شیر و همچنین روش های مختلف دم کردن قهوه به استادی رسیده باشد. موارد بسیاری بیش از آنچه به نظر می‌رسد در این امر دخیل‌ هستند. دانش و تخصص وی در خصوص قهوه می‌تواند تا اصالت و کیفیت کاشت آن پیش رود. صرف نظر از کیفیت دانه های کاشته شده، هر محصولی که برداشت می‌شود متفاوت است. مانند درست کردن شراب، برداشتی موفق، قهوه ای با کیفیت و خوش طعم را تولید می کند، و برداشتی بی ملاحظه کیفیتی ناامیدکننده از لحاظ تعادل و طعم ایجاد کرده و یا حتی در برخی موارد باعث می‌شود قهوه برداشت شده غیرقابل استفاده گردد.
علاوه بر این، یک بارسیتای حرفه ای، می داند که چگونه قهوه خود را با توجه به مشتریان و نوع مصرف انتخاب کند. قهوه ای با بهترین طعم و در بهترین و خالص ترین فرم خود، شاید به خوبی با شیر یا نوشیدنی های الکلی ترکیب نشود. نه فقط زمانی که از دستگاه اسپرسو استفاده می‌شود، بکله در هریک از روش های دم کردن قهوه، متغیرهای بسیار زیادی در خصوص طعم آن وجود دارد و کاملا طبیعی است که هر بار که قهوه دم شود دارای ویژگی های کیفیتی متفاوتی باشد.
با ترکیب درست هریک از ترکیبات (قهوه و شیر) که به خوبی آماده شده باشند، فنجان بی نقص خود را خلق می‌کنید. نتیجه آن صرفاً یک فنجانی که طعم شیر یا قهوه دهد نیست بلکه طعمی کلی با کاراکتری خاص و بافتی متمایز خواهد بود.
یک باریستا دائماً در حال جستجوی بهتر و بیشتر است؛ کنترل بیشتر، تکنیک های ریختن بهتر، پایداری بهتر و بالاخص دانشی بیشتر برای بهینه سازی فنجان. قهوه (در ترکیب با شیر یا دیگر مواد) دامنه بسیار وسیعی از انتخاب ها را ایجاد می‌کند. هرچه باریستا مهارت خود را به حد بالاتری رسانده باشد، نتیجه خوش طعم تر و بی نظیر تری را ایجاد خواهد کرد.
تخصص یک باریستا می تواند از مهارت در دم کردن فنجانی بی نقص و بخار دادن شیر گرفته تا فهم کامل اصالت و منطقه ای که قهوه در آن کاشت شده و بو دادن دانه های آن و تمامی قدم های لازم بعدی برای ساختن فنجانی عالی (چه از دستگاه اسپرسو استفاده کند و چه از تکنیک های دیگر دم کردن قهوه) متغیر باشد. بطور طبیعی باریستا اگر در تمامی وجوه کار خود مهارت و دانش بیشتری داشته باشد، می‌تواند در راضی نگاه داشتن مشتریان خود و خلق کردن آرزوهای آنان توفیق بیشتری داشته باشد.
فنجان بی نقص و عالی قهوه خلق نخواهد شد مگر با عشق و احترام و دانش کافی نسبت به تمامی مواد تشکیل دهنده آن. آیا محصول نهایی نتیجه دانش کامل از تمامی مراحل میان کاشت قهوه تا رسیدن به فنجان است یا همکاری بی نقص با شرکای
مناسب؟! همین که قهوه نیز استادانه در فنجان ریخته شود، یعنی همه مراحل درست انجام شده است.

یک فنجان قهوه عالی بدون عشق و احترام و علم و مواد تشکیل دهنده مناسب به وجود نمی آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی