کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

کافه پرنسCoffeePrince

کافی شاپ کافه پرنس CoffeePrince

قهوه فرانسه

جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۹ ب.ظ

قهوه فرانسه

قهوه فرانسه بر خلاف نامش در کشور برزیل کشت می شود اما به این دلیل که برای اولین بار مردی فرانسوی به نام آقای ژان پاتیست دو بلوا آن را در فرانسه تهیه کرد به نام قهوه فرانسوی معروف شد.

خصوصیات قهوه فرانسه

دانه های قهوه فرانسه را ۶۰ تا ۷۰ درجه برشته کرده و کمی درشت تر از قهوه اسپرسو  و ترک آسیاب می کنند. این قهوه نسبت به انواع دیگر قهوه چرب تر است و می توان آن را برای چند ساعت گرم نگه داشت . برای درست کردن قهوه فرانسه یا از دستگاه های صنعتی و یا از دستگاه های خانگی ( فرنچ پرس) استفاده می شود. قهوه فرانسه بر خلاف اسپرسو با فشار آماده نمی شود و باید آن  را دم کرد.

میتوانید طرز تهیه قهوه فرانسه را ازاینجا بخوانید.

آداب نوشیدن  قهوه فرانسه

قهوه فرانسه را در فنجان بزرگ می نوشند و در کنار آن شیر سرد یا گرم استفاده می کنند. افراد بسته به علاقه و ذائقه خود از شیر استفاده می کنند. در بعضی از کافی شاپ ها شیر را در کنار قهوه به صورت جداگانه می آورند و در بعضی آنرا با قهوه مخلوط می کنند.

قهوه فرانسه مرغوب

برای اینکه بسنجید آیا قهوه فرانسه مرغوبی را تهیه کردید یا خیر، میتوانید مقداری آب روی دانه های قهوه بپاشید. اگر آب روی سطح دانه ها باقی ماند قهوه مرغوب است و اگر جذب شد و یا در مواردی قهوه ته نشین شد بدانید که قهوه اصیلی را تهیه نکرده اید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۹
peyman araghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی